För att hälsa börjar i magen

Godmorgon långfredag! Så här startar jag min dag: aloe vera (reklamlänk till min webshop), MSM, rosenrot och så en stor mugg te med honung i.Jag lyssnade på en sådan spännande livesändning i en facebook-grupp igår där det pratades om balansen i tarmen och hur mycket den påverkar övriga hälsan. De goda bakterierna är jätteviktiga för att man ska må bra. Det är bara att googla så finns det en del forskning på området. Det var en bra påminnelse för mig själv att ta mina kosttillskott. Det jag inte har hemma just nu är omega 3 och probiotika och jag behöver göra en beställning snart igen. Min erfarenhet är att det gör gott för mitt mående.
Till fika igår gjorde jag en knäckig äpplepaj. Till täcket använde jag bara glutenfria havregryn, socker och smör. Jag smälte smöret i en kastrull på spisen och rörde sedan i socker och havregryn, la på det på pajen och sedan in i ugnen. Ytan blev så där härligt knaprig och knäckig och med en smak av kola. Det blev underbart gott och Samuel som inte ville ha tog två portioner. Jag tycker om vaniljgrädde: vispad grädde med vaniljsocker till. Det är så gott!
Rickard gjorde gigantiska chokladbollar. Så gott det med!
Vi tog en kort promenad men både jag och Rickard tyckte det var lite kallt så vi gick in igen. Du får ha en underbar långfredag. Jag ska snart iväg till jobbet, slutar redan klockan ett och då ska vi äta lunch tillsammans hela familjen. Önskar dig en underbar dag!
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

åh så härligt med paj och promenad :D I looove it!

2 Louise :

skriven

Jag har druckit Msm i ungefär 2 år nu och jag känner att jag klarar inte utan den, Min mage mår så bra av den

3 Josäfin Andersson :

skriven

åh vad sugen jag blev på chokladbollar nu!

Kommentera här: