Bilder från en utflykt

Jag har jobbat en delad tur idag och hade två timmar rast mitt på dagen. Redan igår kväll hade jag bestämt mig hur den rasten skulle spenderas. Min plan var att åka ut till Rosenkällasjön i Tinnerö eklandskap. Batterierna till systemkameran laddades och jag tog fram två mattor för att inte glömma dom.
När jag kom dit var det riktigt grått och kallt och jag frös om händerna. Saknade vantarna som låg kvar i skåpet på jobbet. Funderade på om jag skulle strunta i allt och istället åka tillbaka till jobbet. Det gjorde jag inte.
Det var mycket folk i området, ett populärt utflyktsmål, men jag styrde med mitt. Fotade naturen och så några pilatesövningar såklart.
Det går inte att vara iväg så här utan att göra min älskade favoritövning. Det hör till tycker jag!
Och jag fick njuta av en klarblå himmel.
Efter en stund åkte jag vidare till Blå lagunen. När jag kom dit var det tre personer som var ute och gick på isen. Jag fattar inte att de vågar. Det är riktigt djupt här. Grunt några meter och sedan blir det minst tjugo meter djupt. Det är ett gammalt grustag som blivit badplats. Jag och kompisarna brukade cykla hit och bada. Trots att det är djupt brukar det vara varmt i vattnet.
Förr så var sjön inte lika stor och det var branta strandkanter och det blev bråddjupt direkt. Vi brukade simma från ena sidan till den andra.
Efter en härlig eftermiddag så tog jag bilen tillbaka till jobbet och körde på några timmar till. Jag har varit hemma sedan halv nio och ska alldeles strax krya på ner i sängen. Jag jobbar imorgon med och sedan har jag en dag ledigt.
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Sådana härliga bilder :). Härligt att få befinna sig så där i naturens centrum :)

Svar: Det är verkligen underbart! Det gör mig glad. :-)
Hanna

2 Netti Starby:

skriven

Vilken härlig utflykt! :-D Kramis

3 Mia:

skriven

Älska utomhusmys!

4 Therese Ålstig:

skriven

så härligt att ta vara på tiden och få lite soltimmar... =)

5 Mirre Sweetwords:

skriven

Härlig miljö att träna i

6 birgitmaria:

skriven

Vilka härliga bilder! Bra sätt att spendera ditt uppehåll på :-)

7 Carolina:

skriven

Mysigt att hinna iväg och kunna göra saker man vill göra på sin rast. Sådant där lyx har jag inte så jag kan unna mig hehe :D

Sv; jo tack, det har vi verkligen haft :D

8 Pernilla Andersson:

skriven

Vackra bilder.
Sjäkv ska man börja med att ta promenader så man kommer igång. Jobbigt att börja bara..

9 Marie:

skriven

Härliga bilder! Jo, usch jag har också respekt för is på öppet vatten.

10 Anna Gunnarson:

skriven

Vilken härlig omgivning. Jag älskar sådana ställen där man kan njuta av tillvaron =)

Kommentera här: