Spring to life

I lördags började jag på en ny tio-dagars pilatesutmaning: spring to life-challenge via Pilates Anytime.
Tanken med passen är att hjälpa till att utforska pilates för den som aldrig tränat pilates förut men även återupptäcka pilates för den som tränat ett tag och varit i från. Man kan välja när man vill träna passen och man kan heller inte smygkika på kommande dagar utan en klass låses upp varje dag. Eller när man önskat, jag har valt varje dag. Så både i lördags, igår och idag blev det en halvtimme pilates. Och vet du, det känns fantastiskt i kroppen! Jag känner mig mjukare och redan starkare. Efter tre dagar av den här känslan, hur kommer det då kännas i kroppen om sju dagar när utmaningen är klar! Något som jag verkligen älskar är att tempot är lågt, så jag hinner med att göra övningarna med rätt teknik vilket också då gör det mer utmanande. Härligt sätt att avsluta helgen och starta måndagen med! Love it!

Kommentera här: