Snart sommarlov

Godmorgon! Idag är det skolavslutning för barnen. Jag tänker tillbaka på mina sommarlovsavslutningar och hur sommarlovet kändes oändligt långt. Jag minns skolavslutningen 1994. Det hade varit varmt hela maj och ända fram till dagen innan skolavslutningen. På kvällen var jag ute med kompisarna och det var isande kalla vindar. Det höll sedan i sig nästan hela den sommaren. Inför dagens avslutnig har jag har råkat lägga in jobb så för första gången på flera år missar jag barnens skolavslutning. Känns väldigt tråkigt men vi kommer fira tillsammans ikväll då det blir ett besök på våran favoritrestaurang.
Klänningen som jag bloggade om för ett tag sedan damp ner i lådan igår. Den är så fin och jag är jättenöjd!
Kvällshimlen var så otroligt vacker igår när jag åkte hem från jobbet. Önskar dig en riktigt härlig dag!
1 Matilda Berlin:

skriven

Den klänningen var verkligen SÅ himla fin på dig!!! <3

2 Mösstanten:

skriven

Jättefin klänning. Passar bra en skolavslutningsdag. Hoppas ert kvällsfirande blev lyckat.

3 Louise :

skriven

Så himla fin klänning. :)

4 Emelie Andersson :

skriven

Så fin himmel! Åh skolavslutningarna :)

5 Anneli:

skriven

Hej Hanna!
Jättesöt klänning och oj vad synd att du missade barens skolavslutning. Men flera av våra lärare på skolan missade sina egna barns skolavslutningar och har gjort flera år i rad på grund av att kommunens grundskolor har skolavslutning samma dag. Vad fint att ni kan fira ihop på kvällen.
Ja, visst kändes sommarloven som hela oändligheter förr när man var liten. Varma var de också...
Jag önskar dig och din familj en underbar sommar.
Kram, Anneli

6 ExklusivaMoi:

skriven

1994... då tänker jag väääldigt mycket FotbollsVM -94 =D... känns så avlägsen nu med 1900-talet men det betyder dess mer för en som föddes på den århundrade<3 Tider går men minnena består! Ha en TREVLIG SOMMAR nu =)

Svar: Hehe, jag med nu när du säger det. :-D Tack detsamma. :-)
Hanna

7 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Minns också den sommaren, fast här var det då jättevarmt :)

8 birgitmaria:

skriven

Skolavslutningar är alltid lite nostalgiska tycker jag. Men fina och somriga ändå :-) Jag undrar om det är för att man blir påmind om att tiden går. Fin klänning!
Jag springer heller inte i skogen själv, men jag ska träna lite på det. Jag kan ju hålla mig nära nån trafikerad väg. *skratt* Annars tar jag bara med mig tjejerna.

Svar: Ja de är ju det! Tycker det är tråkigt att man som tjej inte vågar ge sig ut i skogen. :-(
Hanna

Kommentera här: