Mitt jordgubbsland levererar

Nästan varje dag nu den här veckan har jag kunnat plocka jordgubbar från mitt eget land. Igår fick jag ihop största skörden och drömmen är att det ska komma så pass mycket att vi kan äta alldeles egna jordgubbar på  midsommar. Jag har även köpta jordgubbar i kylen och jag måste säga att mina egna är mycket godare och sötare. Sen måste jag även säga att det finns inget som slår svenska jordgubbar. De utländska som finns under våren i affärerna är inte alls lika goda.
Min frukost idag: jordgubbar, banan, hemgjord granola, jordgubbssoyghurt och citronkvarg. Det låter kanske som en konstig blandning men det är jättegott. Det blev även fyra skivor av mitt hembakta majsbröd. Jag gjorde en ny laddning igår och testade att ha bara majsmjöl i och lite mer vätsta. Det blev mycket saftigare men problemet är att brödet faller isär istället. Har du några tips på vad kan göra för att undvika att det blir smuligt och dant?
1 hopihopi:

skriven

Åh, jordgubbar! Mums! Det är det bästa med sommaren...

Svar: Jag håller med!
Hanna

2 Natalie:

skriven

Åh, så gott med jordgubbar!! <3

Svar: Underbart gott, det är verkligen sommar. :-)
Hanna

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Åh så gott :). Finns inget som är lika gott som handplockade jordgubbar från eget land :). Så naturligt också utan bekämpningsmedel :)

Svar: Det håller jag om!
Hanna

4 Angelica Wåhlin:

skriven

Åh, så gott! Härligt med egenodlade :)

Svar: Ja de smakar helt annorlunda än de man köper i affären.
Hanna

5 Johanna Utterberg:

skriven

Åh så gott med jordgubbar :)

Svar: Hur gott som helst!
Hanna

6 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

så himla mysigt med egenskördade gubbar :D I love it!

Svar: Jag älskar det, det är så mycket sommar. :-)
Hanna

7 Annie:

skriven

Mums såå gott! Jordgubbar är verkligen Sommar :)

Svar: Det håller jag med dig om!
Hanna

8 bylijo.se:

skriven

Vad gott och vad härligt att plocka egenodlade jordgubbar.

Svar: Jag älskar det! Det påminner om att jag måste gå ut och kolla om det finns några jordgubbar som är mogna. :-)
Hanna

9 Netti Starby:

skriven

Vad härligt att du odlar jordgubbar och det är så himla gott! :-D Kramis

Svar: Jag skulle vilja odla mer av annat men tiden räcker inte riktigt till allt som jag vill göra.
Hanna

10 Pauline Hurtig:

skriven

åh mums!

Svar: Det var verkligen gott!
Hanna

Kommentera här: