Jag fick ett linne

Första juni idag alltså och vilken majmånad det har varit. Sommarvärme varje dag och jag har verkligen njutit av vädret. Njutit av kunna ha shorts och linne. Appropå linne så fick jag linnet på bilden ovan av Rickard tidigare i veckan. Det har redan blivit extremt välanvänt. Jag gillar att det är så löst ocn ledigt. Linnet är även tunt i kvaliteten så det är svalt. Det åker nog på idag med....
Idag jobbar jag men eftersom att jag börjar fyra så känns det nästan lite som en ledig dag. Det behövs storhandla och fyllas på i förråden. Jag vill även köpa jord och en pallkrage så jag kan sätta ut min basilika och även någon annan färsk krydda. Närmast till hands är gräslök. Jag vill äta mycket grönsaker, fräsch och enkel mat som inte är så "tung". Igår bjöd en kollega på kladdkaka och jordgubbar eftersom hon snart fyller år. Jag var sugen på kladdkakan men eftersom jag visste hur ont jag skulle få av det stod jag över. Jag vet att hur gott det än är så är det inte värt magvärken. Men jordgubbarna var goda. Årets första svenska jordgubbar, mums! Längtar tills mina jordgubbar är mogna. Det kommer bli mängder i år om de inte hinner ätas upp av fåglarna. Måste täcka över med ett nät.
 
1 Netti Starby:

skriven

Vilket tjusigt linne och ha en fin dag! :-D Kramis

Svar: Tack detsamma, kram! :-)
Hanna

2 anna:

skriven

Jätte fint linne. Man letar febrilt nu efter svala kläder ;)

Kommentera här: