Fredagsutmaningen

Har du testat att göra chestlifts/abscurl från en position med ryggen i extension? Det handlar dagens utmaning om. Till min hjälp har jag foamroller men en boll fungerar också. (Det är för övrigt något jag känner att jag saknar i mitt hemmagym.) Jag använder också min pilatesring för att utmana lite extra. Det jag tänker på är jag inte använder ringen för att komma upp utan jag använder mina magmuskler och jag tänker även på att ha bäckenet i neutral position och inte tiltat bakåt.
Andas in och förbered
Andas ut, engagera magmusklerna och använd andningen för att flyta upp. Slappna av i höftböjarna. Just att tänka flyt upp och använda andningen hjälper mig något enormt för att använda mina magmuskler för att komma upp och inte fresta på nacken.
Andas in och sänk.
Utgångsposition - det här känns så skönt för hela ryggen!
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Spännande övning :)

Kommentera här: