Fokus: rygg

Jag åkte iväg till ett av mina favoritställen på min rast idag. Till Tinnerö och Rosenkällasjön nämligen och jag ville fota träningsbilder. Vinden var ganska kall och det var mulet men mot slutet tittade solen fram och värmde skönt.
Idag var fokus ryggmusklerna. Det känner jag att jag behöver göra mer fast jag redan tränar mycket rygg. Det är möjligt att bygga en stark rygg utan vikter. Om chins och pullups är ett av dina mål så är dessa övningar en bra början för att bygga en stark grund. Gör tre-fem rundor och var noga med att dra in naveln mot ryggraden. Glöm inte andas.
Fler övningar på samma tema kommer komma. Kanske jag hittar något bra ställe att fota härliga träningsbilder när vi är på Gotland. :-)
  • kneeling reverse flys x 15 på varje sida
  •  arm and leg extension x 30 alternera sida
  •  lying leg lifts x 15 på varje sida (var säker på att du drar in naveln mot ryggraden)
  • Pelvic curl med pulsering 10-15st
  • Dead lift x 15 på varje sida
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Så fina bilderna blev till övningarna :). Skönt också att kunna befinna sig utomhus :)

Svar: Tack så mycket! Ja det är mycket skönare att träna ute än inne.
Hanna

2 JoJo:

skriven

härlig plats att träna på :)

Svar: Mitt favoritställe! :-)
Hanna

3 MARCUS:

skriven

va fin blogg :)

Svar: Tack, kul att du tycker det.
Hanna

4 Inne hos Ina:

skriven

Hej! Ville bara tacka för ett bra program! Sparade ner det för ett tag sen och har idag testat för första gången. Superbra!

Svar: Hej! Vad roligt att du tyckte om programmet. Det gjorde mig väldigt glad. :-)
Hanna

Kommentera här: