Besök på favoritrestaurangen

Igår kväll åkte vi iväg till favoritrestaurangen. Vietnamesisk mat när den är som bäst. Haha, servitrisen behöver nästan inte fråga längre vad vi vill äta. Det blir alltid samma rätter vi beställer. Jag väljer alltid kyckling med grönsaker. Jag vågar inte testa något nytt för jag är så rädd att bli besviken.
Mums!!!
På det här stället brukar det inte vara så många gäster som äter där utan de flesta köper take-a-way. Den här gången fick vi vänta en stund då de precis fått in en stororder. Barnen blev skapligt otåliga men till slut fick vi vår mat.
Samuel gick in för att messa till min bild, haha. Mitt och Rikards godisstopp fortsätter men vi valde att äta efterrätt. Friterad banan med glass och på grund av mitt godisstopp var det såklart galet sött. Jag kommer inte äta det ige, särskilt eftersom jag har väldigt ont i magen idag. Hur som helst så var det en mysig kväll!
1 therese Ålstig:

skriven

Visst kan det bli lite mycket med sött om man låtit bli ett tag. Det är det som är så underbart. Att en banan kan kännas söt när man inte ätit saker som innehåller socker eller allt för mycket sötningsmedel.. =)

2 Mösstanten:

skriven

Ja med barnen är det säkrast att gå till favoritstället. En av mina söner ärutvecklingsstörd, han är vuxen, men när vi äter ute tillsammans vill han alltid ha hamburgare. När han är bjuden hit på lunch eller middag äter han vad som helst, däremot.

3 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Så fina bilder :)

4 Finurliga fröken :

skriven

Åh va mysigt att gå ut och äta tillsammans. Det var länge sen vi gjorde. Får nog försöka få till det under sommaren.

5 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Åh så mysigt :D. Älskar att gå ut så där och sen roligt när man blir lite stammis med :D

6 Anonym:

skriven

Vilken fin blogg du har! Jag känner igen mig i det där att man alltid tar samma rätter för att man är rädd att bli besviken. Men har man en favoriträtt så vill man ju gärna fortsätta äta den 😊

7 Wanderlust by Jona:

skriven

Åh, lät ju verkligen underbart! :)

Kommentera här: