Triss i korta toppar och tankar kring kroppen

Inlägget är ett samarbete med nedan länkade varumärken
 
Sporttopp Only
Vinröd sporttopp Aim´n
Sporttopp Björn Borg
Idag tog jag en lång promenad med Sofia och i värmen valde jag att ha min korta topp som jag hade på loppet i lördags. Helt underbart skönt i värmen att inte ha så mycket på mig. Vi mötte en tjej med hund och hon tittade  mycket på min mage. Två tankar dök upp i huvudet. Det första var "du skulle bara veta hur vältränad jag är". Det andra var varför skulle inte jag också kunna promenera/springa i korta kläder även om jag inte har den typiska smala kroppen. Är det bara de som är riktigt smala som "får" göra det? Jag önskar att fler som inte har den perfekta kroppen vågar klä sig efter vädret och inte gömma sig. En kvinna som jag ser upp till är Fitnessfeministen. Hon går emot normer och står för kroppspositivism. Något som behövs mer av i samhället. En mer öppen syn på hur olika kvinnors kroppar ser ut och att alla kroppar är okej.
1 Sarah:

skriven

Klart alla får ha på sig precis va dom vill :)

Svar: Det tycker jag med.
Hanna

2 birgitmaria:

skriven

Klart du ska ha korta toppar! Vi ser ju olika ut och alla får visa hud oavsett kroppsform!

Svar: Exakt! Så tycker jag med.
Hanna

Kommentera här: