Jag sprang ett gäng intervaller ikväll

Direkt efter jobbet möttes jag och Rickard upp på löparbanan för att rejsa några varv. Jag var lite tveksam att ge mig dit eftersom det var en ganska jobbig kväll med fullt ös från det att jag kom till jag slutade vid åtta. Men så tänkte jag att jag kan alltid värma upp och se hur det känns. Första passet efter loppet i söndags och det kändes bra i kroppen. Särskilt med tanke på värmen och promenaden med Sofia tidigare idag. Det blev tio tvåhundra meters intervaller och det var alldeles lagom.
Imorgon vill jag köra styrketräning och så måste jag komma igång med stretch och pilates regelbundet igen för mina stackars baksida lår har verkligen stelnat till. Det går inte att ha uppehåll från den delen av träningen. Inte nu när jag vet vilken skillnad det gör. Det är så intressant där med stretch och rörlighet för det är som två läger. De som förespråkar stretch (som jag) och de som tycker det är totalt onödigt. Rickard till exempel har varit elitlöpare och aldrig stretchat. Hur tänker du kring stretch och rörlighetsträning?

Kommentera här: