Fem för rumpan

Idag tänkte jag tipsa om några övningar med gummiband som garanterat kommer ge träningsvärk. Jag har använt ett vanligt gummiband som jag knytit ihop. Självklart kan du göra övningarna även utan band.
Så, vi börjar med höftlyft *15 Placera fötterna och knäna axelbrett i sär. Motståndet i bandet ska kännas.
Nu förstår jag vad Samuel menade med sin kommentar "mamma du ser typ döende ut". Bilderna till det här inlägget har jag fotat nu på morgonkvisten.
Krabbgång - böj i knäna, benen mer än axelbrett isär och gå 15 steg åt ena sidan och sedan 15 steg åt andra hållet.
Sitt på en stol och placera bandet på låren. Fäll benen åt sidorna *15. Håll positionen någon sekund för extra bränna.
Utfallsteg 15 på varje ben
Kickar - 15 på varje ben
Gör rundan 3-5 gånger och du kommer garanterat ha träningsvärk.
Jag har beställt en 3-pack med en annan typ av band som passar syftet betydligt bättre. Dessa (<<reklamlänk) blev det. Ser fram mot att de dimper ner i lådan. Nu ska jag bli ännu starkare. :-)
 
 
 
1 Maolion:

skriven

Bra inlägg! :)

Svar: Tack! :-)
Hanna

Kommentera här: