På min soffa

Oj, det vräker ner snö utanför fönstret. Tror dock inte att den kommer lägga sig då det är någon plusgrad. Efter mötet så har jag suttit med mina böcker. Leder och muskler har varit fokus idag. Jag tog även en paus för att filma en grej till Instagram. Soffan är ett bra sätt att utmana magmusklerna lite extra. Klippet tänkte jag lägga ut senare. Så kul det är att ha fått så mycket inspiration och motivation till att träna pilates och filma till Instagram. Jag hade en ganska lång period då det inte kändes så särskilt kul men jag är tillbaka igen.
Angående övningen som jag visar på bilden: böj in benen mot bröstet. Benen ska inte vara ihop, pointa fötterna. Därefter sträck ut benen, så lågt du kan ha benen utan att tappa kontakten med ländryggen i mattan. Ländryggen måste vila mot mattan hela tiden och tappar du kontakt, gå inte riktigt lika lågt med benen. I utsträckt läge flexa fötterna, pointa igen och böj in benen till utgångsläget. Det här är en magdödare! :-)
1 Lars Gustafsson:

skriven

Du är ett energiknippe. I soffan degar jag. Men du hittar på träning i varje situation. Jag önskar jag hade lite av din energi. Men jag promenerar 1 timme varje morgon. Inte så pjokigt

2 Louise:

skriven

Din blogg är så härlig o läsa. :)

3 Veiken:

skriven

Vilken tuff brud du är. Jag får nöja mig med vattengympa varje morgon. Skönt!

4 Sara Ekman:

skriven

wow bra övning!!

5 Miss Jennifer:

skriven

Bra tips :)

6 Mathilda:

skriven

Åh bra övningar! kul inlägg :D

7 Amanda:

skriven

Så bra övning <3

8 Linnéa:

skriven

Åh, sååå bra övningstips, ska provas *ah*

9 Johanna Utterberg:

skriven

Härlig övning!! :)

10 ullie:

skriven

bra övningar duktiga dej

11 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Måste testa, jag älskar magmördare ;)

Sv: Ja Gud ja, det är nog inte ens min bloggidé, tror jag stal den från Kissie eller något, för typ hundra år sedan :D

Svar: Ja testa! Det är en riktigt bra övning.
Haha, okej. Då snor jag den med gott samvete. :-)
Hanna

12 Znogge:

skriven

Den känner jag igen från gympan!

13 Dixi Wonderland:

skriven

Vi har inte haft snö på hur länge som helst :/

Kommentera här: