Min dag i bilder

Min dag startade redan klockan fem imorse med tjugominuters stretch. Pigg eftersom jag gick och la mig redan halv nio igårkväll. Jag somnade som en sten och hade inga problem att skutta upp ur sängen när klockan ringde vid fem. En annan anledning till skuttandet upp ur sängen var för att idag var det äntligen dags för sista två modulerna i min utbildning. Jag tog bussen upp idag och det var inte så dumt att kunna sitta på bussen och läsa lite. Effektivt! Vid tjugo i ett var jag framme i Stockholms cityterminal. Jag är väldigt glad åt att jag frågade busschauffören varifrån bussen går imorgon. Det blir nog inte så enkelt att hitta med tanke på vägbeskrivningen jag fick men å andra sidan ska det vara skyltat. Det blir morgondagens "problem". Vet redan nu att vi kommer sluta så pass tidigt att jag kommer att ha gott om tid på mig för att hitta rätt ställe. Men tillbaka till kursen. Den här gången är det inte Juliana som håller i kursen utan Oliva från Danmark. Också en grymt duktig tjej! Hon är gravid så vad gäller demonstreringen av övningarna så sa hon vilken övning vi skulle göra och sedan fick vi göra övningarna. Utöver den träningen som blev av genomgången av rörelserna tränade vi även 45 minuter pilates. Det var mycket fokus på teknik och detaljer. Jag förstår inte allt hon säger åt mig att göra men det kommer med erfarenheten. Olivia fokuserar på andra detaljer än vad Linnea hittils har gjort. Det tycker jag är hur bra som helst. Det stämmer verkligen att det hela tiden finns nya lager att lära sig kring en övning. :-) Idag fick vi instruera varandra och det gick riktigt bra.
Här kommer dagens bilder.
Så här snygg blev jag när jag precis tvättat håret och Alexander ville ha stekt ägg till frukost.....
Jag är glad, jag lovar. Råkar bara gilla att ta bilder i den här vinkeln.
Susar fram på "öschötta schlätta".
Jag vågade inte riktigt lita på att pendeln skulle komma i tid så jag tog en tidig pendel vilket gjorde att jag fick sitta på resecentrum och vänta 40 minuter. Jag satt och läste en stund så tiden gick verkligen fort. Men fy vilken dålig luft det är där nere vid resecentrum. Känns inte hälsosamt någonstans.
Jag har hittat cuen för att klara rocking, en övning på Master-nivå och likaså cuen för pushup. Det går framåt med buller och bång.
Riktigt så här avslappnad var jag inte men vi kan ju låtsas.....
 Precis som förra gången valde jag Mornington Hotel fast den här gången i City eftersom jag inte tog bilen hit. Det ska gå smidigt. Det här hotellet ligger lite mer än en kilometer från studion där vi håller till vilket verkligen är helt perfekt.
Jag gillar verkligen att det finns tekokare så här på rummet så att jag kan ta mig en kopp te. Så gott!
Nu ska jag plugga en stund, sedan blir det ett samtal hem till älsklingen och kanske jag läser en stund till efter det innan det är dags att krypa ner i sängen. Imorgon börjar vi redan nio så det blir tidig frukost och utcheckning.
 
1 birgitmaria:

skriven

Trevlig dag! Fina bilder på dig :-) Hoppas morgondagen blir lika bra som idag!

2 anna:

skriven

Jag är så impad av dig, din energi och att du gör dessa övningar som jag hade hoppats att jag hade haft peppa att ta tag i. Blir inspirerad av dina inlägg

3 My:

skriven

Såå bra att instruktörerna har lite olika att säga, då lär man sig dubbelt så mycket :D

4 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

skriven

Riktigt kul att få se! :)

5 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Så härligt att alltid göra övningar varje dag :)

Kommentera här: