Ett utmanande pilatespass

Jag tog en paus i mina studier och körde igenom kroppen ordentligt. Det blev ett avancerat träningsprogram p över en timme. Nu känner jag mig verkligen trött i kroppen, men på ett bra sätt. Trött men full av energi. Precis det som gör att jag älskar pilates. Känslan jag får efteråt är grym!
Något annat som är grymt är den här stretchen. Lyft upp i ryggen, dra naveln mot ryggraden, fläta ihop fingrarna och sträck. Gör dig så lång som möjligt, använd armarna för att lyfta upp i ryggen. Känns garanterat i ryggen men på ett bra sätt.
1 Maria:

skriven

Tack för den stretchövningen, den behövde jag :)

Svar: Vad kul att du gillade den! :-)
Hanna

2 dianasdrömmar:

skriven

Duktig du är :) kram

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Härliga övningar. Hur länge tränar du varje dag? :)

Svar: Jag tränar inte riktigt varje dag även om det ser ut så. :-) Ibland gör jag bara övningar till instagram och blogg. Men regelrätta träningspass blir tre-fyra gånger i veckan och lite beroende på vad syftet är så är det allt från en halvtimme till över en timme.
Hanna

4 Hanna:

skriven

Men va duktig du är! :)

5 Annica:

skriven

Min regelbundna träning försvann för flera år sedan 🖓
Nu promenerar jag (vi) istället. Och det är ganska skönt när det "biter" i kinderna ❄😁

Svar: Promenader ska inte underskattas. :-)
Hanna

6 Susjos:

skriven

Rörligheten behöver man verkligen träna på! Kände på yogapasset som jag var på i tisdags att det behövs !
God Fortsättning på det nya året!

Svar: Jag har startat dagen med tjugo minuter stretch. Kändes så skönt! :-) Tack detsamma!
Hanna

Kommentera här: