En härlig dag

En av favoritklänningarna. Den där som jag alltid tar till när jag inte vet vad jag ska ta på mig.
På torsdag fyller Alexander elva år men vi firade med mina föräldrar och bror idag. Marcus hade stått ute i minusgraderna och grillat. Så otippat men så gott! Köttet åts tillsammans med potatisgratäng och en härlig svampsås. Så gott! Till efterrätt blev det Rickards smarriga tårta. Mums! Barnen åt hur mycket som helst men det är något särskilt att komma hem till mina föräldrar och äta mat.
Vår nya Chrysler som redan behöver köras in i biltvätten. Men det känns så ovärt den här tiden på året när det är så smutsigt, blött och dammigt. Jag och Rickard berättade vad vi varit med om under tiden vi letat efter bil. Knasiga bilförsäljare, bilar som inte var som vi tänkt oss och nu senast hur jag råkade köra i från Rickard när vi skulle ta hem nya bilen. Det blev så dumt. Jag skulle ta täten och råkade köra från Rickard redan vid bensinmacken. Men det märkte inte jag förrän jag hade kört en stund. Jag ringde och frågade var han var och så blev allt bara knas. Men hem kom vi, dock inte samtidigt....
Eller bilen vi kollade på där försäljaren stod redo med en batteriladdare för han visste att bilen stått ett tag och säkert inte skulle starta. Det blev inget köp. En grej till måste jag berätta och det är från stället där försäljaren inte hade koll på vilka bilar han hade på annons. Det gav ett seriöst och bra intryck....
Vilken rolig eftermiddag vi hade, en sån där dag som gett så mycket energi. Nu kom jag, Rickard och Marcus direkt från gymmet och ska äta lite och så ska vi se Beck - ditt eget blod igen. Träningen tänkte jag berätta om imorgon. Ha en härlig kväll!
1 CAICAIS:

skriven

Åh så gott det såg ut!

Svar: Det var godare än det ser ut. 😋😋
Hanna

2 Amanda CL:

skriven

jätte fin klänning :D
haha min pappa grillar året om :P

Svar: Jag skulle gärna göra det jag med. 😊
Hanna

3 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Jättefin klänning :). Sen så mysigt med grillat :D

Svar: Tack! Ja det var så mysigt och gott. :-)
Hanna

Kommentera här: