Byta till egen domän?

Ska jag bli min egen eller ska jag fortsätta blogga som jag gjort? Det är tankar som jag funderar över idag och har gjort till och från under några veckor. Det som mest får mig att tveka är då bytet av mitt bloggnamn. Hannafialotta har hängt med så länge men som egen domän låter det inte jättebra. I snart elva år har jag haft den här bloggen och alltid bloggat under samma namn. Jag tog även med mig samma namn till instagram och byter jag på bloggen måste jag byta på instagram med då de ändå hänger ihop. Hur hade du gjort?
1 Netti Starby:

skriven

Självklart ska du bli din egen om du känner för det! :-D Kramis

2 Johanna Utterberg:

skriven

Spännande, jag tycker det låter klokt att byta till egen domän. Är själv i tankarna och har redan köpt domännamnet, ska bara fundera lite till ;)

3 Linda:

skriven

Enligt mitt senaste inlägg så lyckas du som influencer: https://lindamarie.nu/sa-lyckas-du-som-influencer

Så tycker jag definitivt att man skall bli sin egen ifall man är redo för det. Sedan så är det smart att ha samma instagram som blogg, för det blir liksom reklam åt båda hållen, till båda kanalerna.
Svar: Tack hoppas att du drar nytta av mina tips, heja dig det kommer du att fixa galant!

4 Helen:

skriven

Jag bytte nyligen till egen domän (tack för att du besökte min sida) och måste säga att det känns bra. Jag bytte namn samtidigt och skapade ett myt instagramkonto med samma namn men behöll även mitt gamla. Så tills vidare kör jag med två konton men kanske flyter de ihop, man får se vad som händer helt enkelt. Men det är trevligt att styra själv he he... lycka till med beslutet. /Helén

5 hopihopi:

skriven

Jag bytte till egen domän förra året, främst för att mitt utrymme för bilder började ta slut. Jag tog samma namn som tidigare, men är väl inte så jättenöjd över det. Jag kom aldrig på något bättre heller och ville inte ha något som "heidis blogg" eller "heidis träningsblogg" eller liknande.

Jag tycker att du ska byta om du känner för det. Man har större kontroll på eget och jag tycker i alla fall att min blogg fick ett lyft sedan jag bytte.

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Jag har egen domän sedan 2010, ångrar mig inte det minsta. Tycker absolut du ska ta och fixa det :). Heter saramadeleine då Madeleine är mitt förnamn och det på den tiden endast var Sara som var mitt mellannamn. Idag heter jag desto flera, känns dock okej med saramadeleine. Hade man kunnat byta utan att behöva förändra allt helt hade jag kanske tagit och hetat för och efternamn men det är mer just på grund av att jag lagt till fler namn i namnet :). Gillar dock saramadeleine det känns bra, och så tänker jag att även om domännamnet är ett kan man fortfarande kalla sig för något annat som i ditt fall fialotta :). Jag kallar ju mig i första hand för Orsakullan sedan 1 år tillbaka, kände att det passade bäst :).

Svar: Jo det lutar åt det. Men då är frågan sen vad jag ska heta. Vill att det ska vara ett bra namn som är jag. :-)
Hanna

Kommentera här: