Planering för dagen

Godmorgon måndag och då är det ny vecka igen. VI gick och la oss redan vid tio i går kväll och jag somnade som en sten. Trots det känner jag mig väldigt trött. Det är säkert eftertrötthet efter veckan med sjukdom. Jag har en ledig dag efter helgens arbete och idag måste jag vara fokuserad på mina studier. Det här måste jag jobba med idag:
  1. Lära mig ledrörelser och muskler i axelkomplexet, höfter och knän.
  2. Läsa kapitlet om axelkomplexet i Dance anatomy and Kinesiology
  3. Jobba praktiskt med några av de övningar som jag fortfarande har svårt för. Inte koreografin utan styrka och att hitta balansen i övningarna.
Det räcker med tre punkter att fokusera på idag. Nu har jag läst allt flera gånger och nu gäller det att fokusera på det som jag inte kan. Ibland känns det som att allt jag läser fortfarande är nytt men om jag jämför med hur det kändes i höstas så har jag ändå lärt mig mycket. Jag vet inte än när examinationen ska göras eftersom det bara är jag som kommer göra den nu. Vi kommer bestämma ett datum tillsammans framöver. Kanske att jag gör den hos Linnea i Norrköping eller så åker jag till Munchen. Men inget är bestämt än. Hoppas att du får en härlig dag!
1 nouw.com/minasvarld:

skriven

Härlig bild!

2 Denise:

skriven

Lycka till med studierna idag :)

3 Angelica Wåhlin:

skriven

Skönt att få lägga sig tidigt & somna på stört! :D

4 Amanda CL:

skriven

man brukar ofta vara trött även fast infektionen är borta <3
'hoppas du blir piggare snart!

Svar: Tack så mycket. Jag är piggare nu. :-)
Hanna

5 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Trist att du inte vet när du kan examineras :/.

Svar: Lite, för det vore skönt att ha ett slutdatum så jag kan planera lite mer.
Hanna

Kommentera här: