Pilatesmåndag

Pappa har varit sjuk under flera år med extrem smärta i benen. Av förklarliga skäl har aktiviteten inte kunnat vara särskilt hög vilket lett till en hel del tappade muskler. I höstas bad han mig om ett pilatesprogram och det blev jag jätteglad över. Vi har setts några gånger men mest har han tränat själv. Häromdagen pratade jag med pappa i telefon och då berättade han att det hänt grejer. Rörelser som inte kunnat göras på mer än ett halvår kan han nu göra igen. Inte utan smärta men han har blivit starkare. Jag tycker det är helt fantastiskt och jag blir så glad att det verkligen har gjort skillnad.
Idag var jag hos mina föräldrar då det är dags för nya utmaningar. För att det ska fortsätta gå framåt behöver man få lite nytt att jobba med. Pappa har ett stillasittande jobb. Det blir mycket skrivande och läsande vid datorn. För att balansera upp det så la jag till bakåtböjningar i ryggen men även rotation i höftlederna.
Jag tränade även med mamma och vi utgick från programmet som jag gjorde och så gjorde jag lite annat smått och gott för variationens skull också. 
Eftermiddagen har spenderats hos Linnea. Fokus är som vanligt att gå igenom övningarna inför examinationen. Vi var effektiva idag och hann gå igenom många övningar. Nu är det inte många kvar att gå igenom. Jag är verkligen superpepp inför examinationen. Jag börjar känna mig trygg med övningarna, till och med de övningar som inte är favoriten.

Kommentera här: