Hur gör man för att inte använda ordet inte?

Något jag tänkt på under mina klasser är hur svårt det är att inte använda ordet "inte." Som till exempel rolling like a där man ska massera rygggraden i rullningen och inte rulla på nacken eller slänga sig bakåt. Det där att inte rulla på nacken är hur viktigt som helst att verkligen inte göra då man då riskerar att skada sig. Att få fram den informationen på ett positivt sätt är verkligen svårt. Men jag antar att det är något som kommer komma med tiden när jag är mer van vid att instruera och kan förklara övningarna bra med ord och inte bara visa.
 
1 anna:

skriven

Det kommer säkert :)
Men jag håller med dig, jag arbetar med barn och ska också försöka undvika ordet inte och det är svårt

Svar: Ja, det tror jag med. Jag vill ju helst vara fullärd på en gång, hehe. Otålig är mitt förnamn. :-)
Hanna

2 Wanderlust by Jona:

skriven

"Se till att ingen vikt hamnar på nacken för att undvika skador"? Skulle det kunna vara en passande formulering? :)

Svar: Ja, det är ett bra förslag. Tack så mycket. :-)
Hanna

Kommentera här: