Ett inspirerande citat

Jag stötte på det här citatet ikväll när jag scrollade flödet på Instagram. Citatet talar verkligen till mig, det är inspirerande och peppande. Jag ligger lite efter många andra tjejer som utbildar sig till pilatesinstruktörer och som har dansen i bakgrunden. Pilates är perfekt som rehabilitering och många tränar det för att kunna hålla på med sin dans till exempel och göra det som de verkligen älskar. Pilates ger dem möjligheten att fortsätta med deras passion. Den bakgrunden har inte jag. Min bakgrund är som sofffpotatis vilket innebär att jag har en mycket längre väg att gå än "alla andra." Längre är dock inte samma som omöjligt. Det är vad citatet talar till mig. Även med kassa förutsättningar finns möjligheten att utvecklas. Att lära mig något nytt och framförallt utveckla mina svaga sidor. Citatet är applicerbart i alla situationer i livet. Starta med det du har och se vart det kan föra dig!

Kommentera här: