Om jag hade en miljon?

 Vad skulle du göra om du hade en miljon?
Jag ställde den frågan till en av bloggarna jag kommenterade igår kväll (sorry ingen länk, men jag tappade bort var jag skrev frågan. Hojta till om du läser så kan jag länka till dig).
Något jag ofta gör är att drömma mig bort. Tycker det är så härligt att det är fritt att drömma. Att det inte kostar någonting. Nu blev du nyfiken på vad jag skulle göra, eller hur? 😇
- Det första jag skulle göra är att bli skuldfri. Tänk att få slippa allt dumt som man dragit på sig.
- Ge till välgörenhet. Men inte bara för att utan till en organisation som stämmer med mina värderingar och som jag känner att jag kan ge med hjärtat till. Plan Sverige till exempel som arbetar för att flickor i världen inte ska fara illa.
- Jag skulle säga upp mig från mitt jobb och....
- ........ investera i en lokal. Fullt utrustad med alla pilatesapparater (har kollat upp vad alla apparater kostar och det är en nätt summa på ungefär 100000. + Frakt eftersom det shippas från USA.)
- Jag skulle gå Comprehensive Teacher Training Course genom Basi Pilates
- Pilateslektioner hos Linnea
- Spara till barnen, körkort, en grundplåt till en egen lägenhet. Med tanke på utvecklingen gäller det att gardera sig utifall att hyresrätter slutar byggas.
- Jag skulle ge en gåva till mina föräldrar och bror.
- Resa, mina drömresemål är USA: nämligen New York och så vill jag se Florida.
Och där insåg jag precis att det inte räcker med en miljon. Jag behöver fem miljoner minst till det jag drömmer om.
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

En miljon är så lite pengar, som barn trodde man att det var hur mycket som helst. Nu hade det väl i princip räckt till att betala av studielån och köpa ett hus, samt ha sparpengar. Helt galet när man tänker på saken :-o. Inte ens säkert att det räckt till de sakerna, ett hus kan vara snordyrt det med.

Men drömma kan man alltid göra och dina drömmar är nog lite lika mina :)

Svar: Det är underbart att kunna drömma. Jag drömmer också om att äga hus men det är smidigt att att hyra ett radhus också.
Hanna

2 Pärla:

skriven

Kul idé, jag skulle betalat mina skulder och rest. Mitt drömresmål är också USA, vill bila från kust till kust.

Svar: Hur roligt lät inte det! Att bila från kust till kust. Hoppas att det någon gång blir verklihet för dig!
Hanna

3 Elisa:

skriven

Ja man inser att en miljon inte räcker särskilt långt nu för tiden. I alla fall inte om man har många önskningar. :) En egen pilateslokal förstår jag är lockande!
Studieskuld, en del till min mamma och så en slant in på sonens sparkonto skulle i alla fall prioriteras först för min del. :)

Svar: Nej det räcker verkligen inte långt men en bit på vägen iallafall.
Hanna

4 Melissa Skywalkz:

skriven

Jag skulle nog donera majoriteten faktiskt, finns så många som behöver de pengarna mer än mig :)

Svar: Fint av dig! Visst är det så. :-)
Hanna

5 Jennifer:

skriven

Vilket bra inlägg!
Om jag fick en miljon så skulle jag faktiskt betala hela familjens skulder o inget annat, så alla kan leva normalt igen 🌸

Svar: Det är egentligen det viktigaste för mig också. Att kunna vara skuldfri. Det längtar jag efter.
Hanna

6 Frökenny :

skriven

Haha, visst är det härligt att drömma och att vinna en miljon vore inte fel såklart. Tråkigt nog räcker den inte ens till att betala av huslånet...😅🌸💕

Svar: Nej en miljon räcker inte långt när man börjar fundera över saken.
Hanna

7 Junitjej:

skriven

Jag skulle lägga 1 miljon på ett hus. Eller så skulle jag köpa en ny bil, nya möbler och renovera lägenheten. Det finns mycket man kan lägga pengarna på.

Svar: Ja, för mycket kan jag känna ibland. :-(
Hanna

8 Liw:

skriven

Haha ja så blir det nog lätt, att det man drömmer om kostar mer än man tror 😉 Jag hade också betalat av lån, rest och gått ner i tid i några år 😎

Svar: Det hade varit skönt att kunna gå ner i tid!
Hanna

9 Carolina cuevas:

skriven

Om jag vann en miljon skulle jag ta mig till den första och bästa förskolan för att ta mitt efterlängtade körkort.När det är gjort skulle jag ta pengarna som blev över till att betala av lånet på huset.Min drömresmål är också New York

Svar: Bra mål tycker jag!
Hanna

Kommentera här: