Mitt löparår 2018

Vilket fantastisk löparår jag haft. Jag har fått vara frisk och kunnat träna så mycket som jag har velat. Det är helt fantastiskt att känna i kroppen hur mycket bättre form jag är i nu. Att tänka tillbaka på var jag var när jag började och hur mycket det är som hänt. Fantastiskt!
Årets prestation:
Victorialoppet där jag slog personbästa på både tre kilometer och fem kilometer.Jag hade en dålig inställningn hela dagen på grund av att det var så varmt och jag satte mina förväntningar lågt då jag inte ville bli besviken. Hellre då att andra hållet att jag inte har så höga förväntningar. Loppet är nio kilometer och jag sprang på min näst snabbaste tid. Hur nöjd som helst! Jag tycker inte om att springa i värme men i det här loppet var jag så illa tvungen. Då fick jag klart för mig att jag kan. Det handlar bara om att bita ihop. 
Hur många lopp har jag sprungit?
Blodomloppet 5 kilometer
Byrundan 8 kilometer
Karhu run 6,2 kilometer
Victorialoppet 9 kilometer
Höstfemma 5 milometer
Liu-loppet 5 kilometer
Å-stadsloppet i Örebro 10 kilometer
Jätten Bule-löpet 5 kilometer
Inte utan min andra halva! 💖
Roligaste tävling: 
Det måste vara ovan nämnda lopp, Victorialoppet. Publikfesten och stämningen. Borgholm är en fantastik ort att springa i. Särskilt nere vid hamnen.
Jobbigaste tävling:
Lätt Byrundan i Gamleby. Där kan man välja om man vill springa fyra eller åtta kilometer. Jag valde åtta kilometer och blev lite skrämd av J som menade på att det bara var uppför och nerför. Jag avskyr att springa uppför så där och då ville jag bara gå hem. Som tur var så var det inte så illa som han sa. Fast höstfemman i Åby kommer inte så långt efter. Varje år funderar jag över varför jag utsätter mig för att springa höstfemman. Trots det vill jag ändå springa loppet varje år.  
Konstigaste känsla?
Att springa Liu-loppet utan Rickard. Vi brukar alltid springa tävlingar tillsammans. Inte bredvid varandra då han springer ett helt lopp i vad som är min snabba intervaller-fart. Men vi är på samma ställe före och efter och det kändes skumt att han inte var med. Kommer dock inte ihåg varför han inte sprang. Kan det varit styrelsemöte i domarklubben kanske, äh, jag minns inte. 
Kan jag vara gladare, kommit i mål på Blodonloppet på en riktigt bra tid. Älskar den känslan. Dels tagit ut mig och sedan endorfinerna som flödar i kroppen som gör att jag känner mig oövervinnerlig.
Jag ser fram mot att får starta 2019 i bättre form än vad någonsin varit. Från och med nu kan det bara bli ännu bättre!
 
 
 
1 A:

skriven

Hjälp, jag orkade knappt GÅ i årets sommarvärme, haha!!

Svar: Det gällde att hitta sina tider att motionera på. Fixade det inte under de varmaste tiderna på dagen.
Hanna

2 Jessica:

skriven

Vilket underbart löparår!! Vi spran Run for your lives och jag är supernöjd med det 🙈🥰😂

Svar: Det låter kul! Var det ett bra lopp?
Hanna

3 Frökenny :

skriven

Underbart att du fått vara frisk hela året och kunnat träna! Kul att springa lopp!🌸💕

Svar: Ja det var superkul! Ser verkligen fram mot årets lopp!
Hanna

4 Junitjej:

skriven

Du imponerar verkligen!! Du är grymt duktig på att löpa! Hur har du kommit dit du är i dag med din löpning?

Svar: Jag svarar på din kommentar i ett eget inlägg! :-)
Hanna

5 Amanda :

skriven

Vad kul att läsa 😊 hoppas du får ett jätte bra nyår

Svar: Tack detsamma! :-)
Hanna

6 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Wow säger jag om den saken, så himla bra jobbat :D. Sedan är det verkligen det där med att ha någon med sig som peppar och sporrar det är guld värt :). Hejja dig också som sprang blodomloppet jag var också med på det, ska självklart det nästa år med :)

Svar: Jag hade inte kommit så långt om det inte var för Rickard. Hans pepp, kunskap och tålamod har varit guld värt.
Hanna

7 Evelina:

skriven

Gud vilket roligt inlägg att läsa. Hoppas 2019 blir lika bra om inte bättre med alla lopp

Svar: Alla lopp som jag skrivit om har jag som målsättning att springa i år med. Älskar att försöka springa snabbare. :-)
Hanna

8 Chanelle:

skriven

Vad imponerande! Så många lopp du gjort bara i år :D Jag gjorde två på 5 km men utan tid då jag gjorde det för skoj skull och inte är en van springare! Men skulle vilja springa iallafall ett till i år! Har du testat colorrun? Det är 5 km med hinderbanor och färgkastning haha! Så kul :)

Svar: Jag är sugen på att testa colourrun. För upplevelsens skull. :-)
Hanna

9 Elisabeth:

skriven

Wow. Vad duktig du har varit.
Önskar dig ett Gott Nytt År!

Svar: Gott nytt år!
Hanna

10 Anna:

skriven

Du är så grym! En riktig inspiration! ❤️

Svar: Tack fina du! <3
Hanna

11 Michelle :

skriven

Va härligt att du fått vara frisk under året och tränat mycket ❤️ Gott nytt år

Svar: God fortsättning på det nya året. <3
Hanna

12 Fru Elversson:

skriven

Alltså WOW så grymt bra jobbat! Så många lopp! Önskar jag kunde finna motivationen att få mer motion och bättre fysisk hälsa. Här sitter man och är enligt vården inom Fetma. Jag vill också kunna röra mig, men man blir så hindrad och känner att jag fixar inte det. Har du något tips?

Gott nytt år!
(svara gärna på min blogg så jag inte missar ditt svar!)
Kram!

Svar: Absolut så har jag tips. Jag svarar dels i ett eget inlägg och så kikar jag in hos dig och svarar på din kommentar.
Hanna

13 Sarah:

skriven

Så roligt att ditt år har varit så bra :) Så många lopp du har sprungit :)

Svar: Ja jag är väldigt glad över det.
Hanna

14 Therese Carlsson :

skriven

Härliga bilder 😊 Gott nytt år 🥂

Svar: Gott nytt år!
Hanna

15 Kathrinea:

skriven

Men åh vad underbart det låter! Har som mål nu i 2019 att börja löpträna så smått, har aldrig gjort det innan så startar mjukt 😁🤗

Svar: Det är klokt att mjukstarta!
Hanna

16 deveny:

skriven

Det er så godt å lese om din treningsinnsats. Stå på! Godt nytt år.

Svar: Gott nytt år!
Hanna

17 Katja :

skriven

Wow vad grym du är! Är så imponerad av folk som håller på med löpning!! Själv har jag aldrig lyckats ta mig över den tiden då det känns som man ska avlida.. 🙈 Gott nytt år fina du!!

Svar: Haha, jag har fortfarande sådana pass. Som i lördags. Då ville jag verkligen inte fortsätta längre..... Gott nytt år!
Hanna

18 Jennifer:

skriven

Åh så härligt! Har du tänkt springa Göteborgsvarvet någon gång? 😃

Svar: Jo jag har tänkt den tanken. :-) Men det är mitt i fotbollssäsong och sen tror jag inte mina höfter pallar att springa 2 mil på asfalt. Tyvärr. Annars är även Stockholm Marathon också något som jag skulle vilja göra.
Hanna

19 Björn:

skriven

Låter som ett grymt löparår 🏃🏻‍♀️👊🏻 Jag ska faktiskt börja med löpning ja med nu för att orka mer på karaten. Gillar att löpa på rullband men väldigt ovan att springa utomhus. Har du något bra tips till en nybörjare? 🙂 ha en fin kväll

Svar: Jag svarar på din fråga i ett eget inlägg. :-) Tack detsamma.
Hanna

20 Carolina cuevas:

skriven

Ojdå det var inte några lopp du har hunnit med under året.Önskar att man själv hade den möjligheten. Förstår att du älskar den känslan som infinner sig gott nytt år

Svar: Jag hoppas att du får möjligheten. Det är en sådan kick! :-)
Hanna

21 Frugan E:

skriven

Bra jobbat och kul att du är nöjd med dina prestationer i år! Beundrar er som springer, önskar jag kunde. Tyckte det var roligt förr i tiden när kroppen ville vara med.. :P

Svar: Hur kommer det sig att kroppen inte vill vara med längre?
Hanna

22 Kirsi :

skriven

Vad imponerande med alla lopp du har sprungit. Jag tycker att det låter så fint att du och din man springer loppen tillsammans, stöttar varandra och delar samma intresse. Gott nytt år på er. :)

Svar: Det är fint. Jag hade inte varit där jag är utan honom!
Hanna

23 Madelene:

skriven

Så roligt att få läs som ditt löparår,tack för att du delar med dig. Gott nytt år

Svar: Kul att du tyckte det! Gott nytt år! :-)
Hanna

24 Julia:

skriven

vad duktig du är! Jag orkar knappt springa en km haha dock älskar jag att springa. Så får komma igång med det igen när bebis är född. Gott nytt år

Svar: Du är snart igång igen!
Hanna

25 Amanda:

skriven

Vad duktig du är som har sprungit så många lopp och det är kul när man ser framsteg som man har gjort. Gott nytt år!

Svar: Det är framstegen som motiverar mig när det är tungt.
Hanna

26 Emmamatildaa:

skriven

Men så härligt!
Löpning har aldrig varit min grej. Men något säger mig att min kropp kanske är redo för det 2019! 👌🏼🥂

Svar: Men det kan bli! :-) Och även om det inte blir så är det också okej.
Hanna

27 Johanna:

skriven

Ååh har inte sprungit ett enda lopp 2018, inte ens vårruset, lovade mig själv att 2019 ska jag springa minst 2 lopp, men vi får se, haha. Ska definitivt springa mer iaf. Kram<3

Svar: Men ja, det är klart du ska. Jag peppar dig. :-)
Hanna

28 Melissaskywalkz:

skriven

Det var en del lopp du hunnit med, shit! Det är en helt magisk känsla att slå sitt PB :)

Svar: Ja visst är det! Älskar den känslan.
Hanna

29 Åse:

skriven

Grymt jobbat. Jag tycker de är roligt med löpning men flåset gör de så jobbigt

Svar: Det här med löpning är mycket dagsform. Vissa dagar har jag inget flås alls och andra dagar känns det som att jag kan springa hur långt och snabbt som helst utan att det känns särskilt jobbigt.
Hanna

30 Kamilla:

skriven

Så imponerad jag blir när jag läser om ditt fantastiska löpar år. Önskar dig ett lika bra år.

Svar: Tack så mycket! Det önskar jag mig med.
Hanna

31 Sandra:

skriven

Så underbart det låter, är superimponerad av dig, ska bli kul att följa dig in i 2019 ❤

Svar: Kul att du vill följa mig! <3
Hanna

Kommentera här: