Min favoritjulfilm

Wow, jag känner mig helt överväldigad av alla peppande och positiva kommentarer som ramlar in här. Jag är väldigt glad över att jag gick med i Bloggsupportgruppen.
Igår var jag med om något väldigt obehagligt. Jag hade inte ätit frukost innan jag åkte till jobbet men det är ofta som jag inte gör det. Den här gången däremot så började det med att jag blev lite illamående, sen började det flimra framför ögonen. Tänk dig en gammal tv som står och blinkar i alla möjliga färger. Gick och pratade med sjuksköterskan som kollade blodtrycket som var lite lågt. Inte jättelågt men lågt för att vara jag. Jag stoppade i mig en macka men det blev inte bättre så kollegorna skickade ner mig i källaren så jag fick vila en stund. P kom med pamol åt mig men det hjälpte inte särskilt mycket mot huvudvärken. Efter ett par timmar hade flimret försvunnit och jag vågade sätta mig i bilen och köra hem. Det blev sängläge direkt när jag kom hem och sedan soffläge resten av dagen. Det planerade spinningpasset och pilates med Rickard ställdes in. Istället tog jag mig ork till att sätta upp granen tillsammans med Rickard och barnen. Gick och la mig redan halv åtta igårkväll och somnade nästan direkt. Jag vaknade strax innan sex men såg fel på klockan och trodde den var strax innan sju. Ingen idé att somna om då tänkte jag och spelade lite korsordsspel på telefonen. Efter en stund tänkte jag gå upp och väcka barnen och tittade återigen på klockan och såg då att den bara var tio över sex. Lite väl tidigt att väcka barnen då....
Men tillbaka till det inlägget skulle handla om, nämligen julfilmer. Min absoluta favoritjulfilm är The holiday med Cameron Diaz och Kate Wislet i huvudrollerna. Men sen finns det andra julfilmer som jag också tycker varit väldigt bra.
- The christmas chronicles
- Tomten är far till alla barnen
- The princess switch
- Ensam Hemma
- En lysande jul
- En galen jul
 
 
1 Alexandra :

skriven

Så jobbigt. Hoppas du får en bra dag idag ❤️Kram

Svar: Tack snälla. Det hade jag. Kram <3
Hanna

2 amanda:

skriven

Å det är verkligen super bra jul filmer älskar att titta på sådant här :)

Svar: Jag med! Det gör så mycket för julkänslan. :-)
Hanna

3 Melissaskywalkz:

skriven

Det är verkligen världens bästa grupp! Fyfan, jag har också varit med om det ett par gånger.. känns som att man ska svimma typ. Det är sjukt obehagligt :/

Svar: Det håller jag med om att det är. Glad att jag gick med i gruppen. :-)
Jag hoppas verkligen att det inte händer igen. Så obehagligt.
Hanna

4 sofia:

skriven

Usch jag förstår verkligen att det var läskigt, hoppas det är bättre nu! Åh jag verkligen älskar ensam hemma, den är grym :)

Svar: Tack så mycket, det är bättre nu.
Hanna

5 Anna svensson:

skriven

Ush, jag hoppas att du mår bättre idag!❤️

Svar: Tack, det gör jag! :)
Hanna

6 Frugan E:

skriven

Läskigt när det blir sådär, händer mig med då och då. Ibland har det varit starten för migränattack för mig, ibland blir det bara så som du beskriver och sen går det över. Obehagligt vilket som. :/ Hoppas att du mår bättre nu!

Svar: Tack snälla, jag mår mycket bättre. :-)
Hanna

7 Emelie:

skriven

Åh det är min favorit också, så bra! 😄

Svar: Visst är den bra!
Hanna

8 Therese Carlsson:

skriven

Usch det där lät obehagligt jag hoppas du mår bättre idag, händer det igen så tycker jag du ska åka in så du får det undersökt

Svar: Ja, det har jag tänkt göra. Jag mår mycket bättre idag. :-)
Hanna

9 Emelie Karlsson:

skriven

Tyckte också verkligen om Christmas Chronicles!

Svar: Ja visst var den bra. Så mysig julfilm.
Hanna

10 Elisa:

skriven

Usch, ja det lät otäckt. Flimmer för ögonen låter nästan som att det var ögonmigrän? Skönt att det blev en tidig kväll så du kunde vila ordentligt.

The Holiday är riktigt mysig att titta på. :) Tomten är far till alla barnen är en annan klassiker jag måste titta på varje jul. :D

Svar: Jag tror också att det var migrän.
Hanna

11 Bella:

skriven

Så skönt när man hittar saker som passar en. Nu då den gruppen.

Själv har jag ingen julfilms favorit då jag inte vill låsa mig till en speciell film

Svar: Visst är det! Det är så kul att det hittat hit lite nya läsare. :-)
Hanna

12 Jennysvardag:

skriven

Åh fy, det låter som du fick migrän i går. The holiday är ju så bra, den filmen ser jag året runt 🙈

Svar: Jag tror det med! Hoppas på att det inte händer igen.
Hanna

13 deveny:

skriven

Oj, jeg hadde nok tatt en tur til legen. Det der kan være helt ufarlig, eller det kan være noe.... Jeg vet jeg har sett sånn gammel TV og det var noe galt med meg. Uansett god bedring.

Svar: Händer det igen kommer jag åka till läkaren. Det var väldigt obehagligt.
Hanna

14 Jeanette:

skriven

Usch vad hemskt det där låter. Kan det ha varit migrän? Jag brukar få sådär som du beskriver det när jag får mina migränattacker. Hoppas du mår bättre nu i alla fall :)

Svar: Ja jag tror det. Har aldrig haft det innan men någon gång kanske ska vara den första.
Hanna

15 Sandra:

skriven

Här hemma har jag två stycken som har ont i magen och mår illa, kanske nån knepig magsjuke aktigt som går. Krya på dig ❤

Svar: Nej vad trist. Hoppas att de mår bättre snart.
Hanna

16 Frökenny :

skriven

Usch, vad jobbigt att bli så dålig. Det är aldrig kul. Tur att du mår bättre idag! Vi såg Christmas Chronicels i helgen, barnen älskade den!!🎅

Svar: Ja det var hemskt. Jag vill inte att det blir så igen.
Hanna

17 Emelie :

skriven

Åh vad läskigt när det blir så där :( lågt blodtryck är inge vidare.

Men mysigt att du orkade hjälpta till med grannen :)

Ja filmen holiday är en riktigt bra film :)

Svar: Det var så mysigt att kunna klä granen tillsammans med barnen.
Hanna

18 hopihopi:

skriven

Ensam hemma är min favoritjulfilm. Jag kan handlingen utantill, men ser ändå filmen varje jul :)

Svar: Haha, jag med! :-)
Hanna

19 Sarah:

skriven

Den filmen är bra :)

Svar: Det tycker jag med!
Hanna

20 Jenny:

skriven

Oj va läskigt!!
Hoppas det bara var en engångsgrej och inte kommer tillbaka!
Jag kan få yrsel helt random dagar och allt bara snurrar hela dagen.

Hoppas att dagen idag är bättre :)

Kram kram

Svar: Ja det hoppas jag med. Funderar över om det var en mild variant av migrän. Aldrig haft det förut men det kan ju komma. Händer det fler gånger kommer jag ringa vårdcentralen.
Hanna

21 Wifeey:

skriven

usch så hemskt att känna så, vet du varför du fick de så?

De e bra filmer, julklassiker ju :D

Svar: Nej det vet jag inte men funderar över om det var en mild variant av migrän. :-)
Hanna

22 Jeanette:

skriven

Var kanske blodtrycksfall el nåt du fick?! The Holiday är ju så mysig :)

Svar: Jag stod i köket och pratade med en kollega när det började. Tror mer på migrän.
Hanna

23 Johanna:

skriven

Fy sjutton vad obehagligt, får också så ibland om jag ätit dåligt. Men äter alltid, ALLTID frukost. Ta hand om dig, kram<3

Svar: Jag har inte alltid aptit på morgonen och då går det inte. Men jag vet att jag måste äta frukost.
Hanna

24 Sofie:

skriven

Men usch jag vet hur det är, händer ofta för mig. Eller ja inte allt för ofta men när jag reser mig snabbt kan jag bli yr. :/

Svar: Jag med! Fast den här gången var det inte för att jag reste mig snabbt. Jag stod i köket på jobbet och pratade med en kollega.
Hanna

25 evelina:

skriven

Jobbigt med illamåendet

Svar: Ja det var inget roligt!
Hanna

26 Yasmine:

skriven

Fy vad läskigt att det blev så!
Jag älskar också The Princess Switch :D

Svar: Ja det var obehagligt. Mår som tur är bättre nu.
Hanna

27 Lillan Kind:

skriven

Men fy så otäckt det lät med den där flimrande känslan! Hoppas du känner dig återställd nu! Så kul att få tips på julfilmer!😃 Jag älskar att se såna!😄

Svar: Usch ja. Inte fler gånger tack! Jag älskar också julfilmer. De är så stämningsfulla.
Hanna

28 Sara:

skriven

Men du, du vet ju att man måste fylla på med drivmedel (frukost) innan man åker iväg med bilen (kroppen). Skrev faktiskt ett inlägg om just det för ett tag sen. Visst, man är inte alltid hungrig på morgonen, ibland kan man till och med må illa av tanken att äta då men det är en vanesak, jag lovar. Var rädd om dig, ”bilen” ska ju fungera länge till!

Svar: Jag vet. Men vissa morgnar kan jag bara inte äta att jag vaknade en kvart innan jag skulle åka. Tack för kommentaren. :-)
Hanna

29 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Fy för det där, jag vet hur det är att känna av huvudvärken eller att ha lågt blodtryck. Lider av det själv :(.
Roligt att du känner att du trivs i bloggsupporten också :D. Det är så himla härlig stämning eller hur, och känslan av att mötas av alla fina kommentarer är helt ljuvlig :)

Svar: Usch, vad tråkigt att läsa men skönt att jag inte är ensam.
Jag hade 52 kommentarer att läsa och svara på nu på morgonen. Älskar att få så mycket support. :-)
Hanna

30 JUNITJEJ:

skriven

Fy så obehagligt!! Hoppas att flimret inte har återkommit.

Svar: Än så länge har det inte gjort det men vågar inte ropa hej än. Tack så mycket.
Hanna

31 Jane:

skriven

Vi gillar samma julfilmer😍

Svar: Vad kul! :-)
Hanna

32 Anonym:

skriven

Ensam hemma och tomten är far till alla barnen kände jag igen ,:)

Svar: De andra filmerna utom the holiday är från Netflix. :-)
Hanna

33 Sanna:

skriven

Otäckt när det flimrar sådär för ögonen :/ hoppas det är bättre nu!
Älskar också the holiday :)

Svar: Tack, det är bättre nu. :-)
Hanna

34 Chanelle:

skriven

Älskar tomten är far till alla barn! The Holiday är också väldigt bra! Inte sett den på länge så man ska leta upp den :D Jag brukar få flimmer för ögonen när jag har migrän på G, du har inget sånt?

Svar: Jag har aldrig haft migrän men börjar tro att det var det.
Hanna

35 Evelina:

skriven

Min allra favoritjulfilm är Ensam hemma haha! Älskar verkligen att kolla på den när det är jultider :)

Svar: Jag med! Tröttnar aldrig. :-)
Hanna

36 Emma:

skriven

Aldrig sett den filmen om jag ska vara ärlig. Visst de finns många men är inte så mycket för julfilmer.

https://m.facebook.com/groups/291540805049711?tsid=0.2257643577222994&source=result

Svar: Nej det är ju olika vad man gillar för filmer. :-)
Hanna

37 Kamilla:

skriven

Oj vad många julfilmer du kom på. Säga vad man säga vill men jag gillar Tomten är far till alla barnen.

Svar: Jag med! Det är tradition att se den under julhelgen. :-)
Hanna

38 Amanda:

skriven

Usch vad jobbigt när det börjar flimra så framför ögonen, låter som ett bra val att du stannade hemma igår. Hoppas du mår bättre idag. :)

Svar: Ja det var hemskt Inget jag önskar mig igen.
Hanna

39 Åsa, Mittliv-Mittval:

skriven

Hej! Bloggsupportgruppen har jag också funderat på, men jag tror att jag skulle bli sönderstressad av att behöva vara så aktiv. Fast ändå verkar det kul. Hm, tål att tänkas på. Hoppas du mår bättre nu!

Svar: Man väljer ju själv hur aktiv man vill vara. Det är bara när man delar sin länk som man måste kommentera de andras bloggar i samma tråd. Så har man inte tid behöver man inte länka sin blogg. :-)
Hanna

Kommentera här: