Det rasslade iväg

Tidigare i veckan var det frost och jag gjorde ett hjärta när jag skulle skrapa rutan.
Oj vad fort den här helgen har gått. En delad tur känns alltid lång dagen innan och precis på morgonen när jag ska ge mig iväg men tycker knappt att jag hann blinka innan det var dags att sluta för dagen. Jag har bara en ledig dag innan jag ska iväg och jobba igen men den ska jag ta tillvara på. Jag vill träna ett pass pilates och skriva pilatesinlägg till bloggen. Jag vill damma av min kategori do´s and dont´s bland annat men även tipsa om övningar.
Jag skrev tidigare i veckan om filmen "The greatest showman". Jag har inte kunnat sluta lyssna på filmmusiken och särskilt inte favoriten Never enough. Helt galet bra!
All the shine of a thousand spotlights
All the stars we steal from the nightsky
Will never be enough
Never be enough
Towers of gold are still too little
These hands could hold the world but it'll
Never be enough
Never be enough
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Delad tur kommer jag väl ihåg från tiden när jag jobbade som uska, det var aldrig något för mig. Det kändes som man var helt borta i huvudet efteråt. Är så imponerad av er som orkar sådant, men jag är visserligen mer deltidsarbetare en heltidare också. Det kan bero på den saken att just delad tur aldrig passade mig :)

Svar: Jag blir så där tröttpigg. Jag är såklart jättetrött i kroppen men ändå pigg i huvudet. När jag jobbar delade turer är jag alltid som piggast på kvällen. Kanske för att jag vet att jag snart får gå hem, haha.
Hanna

2 Fnulan:

skriven

Åh musiken var helt underbart ljuvlig i den filmen. Jag förstår att du lyssnar om och om igen!! Jag ska göra ett hjärta till mannen på hans bil en dag =)

Svar: Visst är den, jag kan inte sluta lyssna. Vilken fin överraskning till din man. Det vill jag med göra när det är minusgrader igen. :-)
Hanna

3 Frökenny :

skriven

Gulligt ishjärta! Kan tänka mig att en delad tur gör att dagen blir lång.🌸💕

Svar: Ja men samtidigt går det så fort konstigt nog. En dag hemma tycker jag inte alls går lika fort. :-)
Hanna

4 Emelie:

skriven

Oh den filmen har jag inte sett än, men nu måste jag ju kika in den😀

Svar: Ja det tycker jag. Den är helt underbar! :-)
Hanna

5 Sara:

skriven

Pilates? Åh det ser jag fram emot. Jag är en riktig novis inom området men vill gärna lära mig mer!

Svar: Vad roligt att du är intresserad! Tänkte spela in en klass imorgon och lägga upp. Men det blir basic såklart. :-)
Hanna

6 Yela:

skriven

Vilken härlig lyrics, får nog kika på filmen! Riktigt gulligt hjärta du gjort på bilen också 😃🌺

Svar: Ja se filmen! Tror inte du kommer ångra dig.
Hanna

7 Madde :

skriven

Har aldrig haft delade turer, men långa pass.. 12 eller 24 timmar är inget ovanligt

Svar: När jag började jobba inom vården så jobbade jag från 7 på morgonen till åtta eller nio på kvällen med bara en timmes rast. Så är det inte nu som tur är. Nu har jag önskeschema så jag kan välja hur lång rast jag vill ha mitt på dagen. :-)
Hanna

8 Denevigaresenären :

skriven

Den filmen har inte jag sett. Kanske dags att göra det nu 😊 Så fint hjärta du har gjort 😊

Svar: Ja det tycker jag. :-)
Tack så mycket. :-)
Hanna

9 Mirre - Sweetwords:

skriven

Tycker det var synd att frosten och det försvann, är mycket finare då det är lite kallare. SÅ fint hjärta du fixade =D

Svar: Det tycker jag med. Nu är det så grått och trist och dant.
Hanna

10 Chanelle:

skriven

Spännande att få läsa om pilates! Har aldrig testat så skulle vara kul att veta mer☺️

Svar: Absolut! Ska berätta mer. Tills det kommer upp nya inlägg så kan du alltid kolla in min kategori pilates. :-)
Hanna

11 Amanda:

skriven

Såg först inte att det var ett hjärta men nu sen när jag läste de så ser jag ju det och det var väldigt fint. Skönt när arbetstiden går fort och man trivs på jobbet :)

Svar: Ja, jag trivs väldigt bra på mitt jobb. :-)
Hanna

12 Kamilla:

skriven

Saknar frosten och den vita marken som försvann i mitten av veckan. Ha en fin fin sart på nya veckan.

Svar: Jag med! Det var så vackert ute då.
Hanna

13 Anita Birgitta :

skriven

Delad tur låter som det skulle vara jättejobbigt men du är säkert van

Svar: Ja, jag är van. Det är mest jobbigt dagen innan och innan jag kommit igång. :-)
Hanna

14 Petra Elisabeth:

skriven

Åh så mysigt med att se den filmen. Jag såg den för jätte länge sedan, när den kom ut men har inte sett den sen dess. Vart kunde du se den någonstans? :) Jag har inte tänkt på det förut men det är riktig julstamning över den där filmen. Blev så sugen på att titta på den nu! :D Hoppas du får en bra måndag :) // Petra Elisabeth

Svar: Jag streamade den på Cmore. Finns ej på Netflix. :-)
Önskar dig en härlig måndag!
Hanna

15 Johanna:

skriven

Hatar dessa delade turer. Så himla jobbigt! Speciellt om man bor långt bort från jobbet. Har alltid velat prova på pilates, verkar så himla roligt och som så bra träning. Har inte sett filmen men hört mycket om den, kanske värt att se?:)

Svar: Den är definitivt värd att se! :-)
Idag kommer jag lägga ut en pilatesklass. Kika in igen senare. :-)
Hanna

16 Linda:

skriven

Hej där
ja fy sjutton de där delade turerna är as jobbiga, när jag bodde i Katrineholm så hade vi med sådan tur, men de togs bort men ersattes med typ 7-20.45 i ett sträck istället tror jag, jag hann flytta innan det blev så, men här i Eskilstuna så jobbar vi istället för en delad tur 8-20 i ett sträck med en timmes rast, vet ej om det är bättre, men man får ju dock betalt för hela passat än att först få betalt för 7-12 och sen hem utan betalning i 4 timmar för att sedan bara vänta på att komma tillbaka för att jobba 16-20.45. Så ja jag vet inte vad som är bäst egentligen, men en sak vet jag att det sliter på kroppen otroligt med dessa pass.
Hoppas din vecka börjat bra jag startade med ledig Måndag och massage.
Kram Linda

Svar: Jag är så van vid de delade turerna så för mig är det inget konstigt. Tycker det är skönt att då kunna få någon extra ledig dag i veckan. :-)
Hanna

17 Linda:

skriven

Hej

Tyvärr så får vi inga extra lediga dagar mitt i veckan för i denna kommun har man beslutat att oavsett om du jobbar heltid eller deltid så får du bara 9 lediga dagar, vitsen med att jobba deltid har liksom försvunnit man kunde ju välja det förut just för att man skulle ha flera lediga dagar men icke i Eskilstuna kommun, enda skillnaden är att du jobbar kortare pass, jag personligen tycker det är skit dåligt verkligen. Så för oss spelar det ingen roll att vi jobbar 8-20 på helgen vi får inte mera ledigt för det.
Förstår faktiskt inte hur facket kan ha gått med på detta......
Kram Linda

Svar: Det låter verkligen som ett katastrofavtal.😱😱 Låter som att jag har det väldigt bra på mitt jobb ändå.
Hanna

18 Katja:

skriven

Vad gulligt med hjärtat!
Åh jag har missat den filmen, måste kolla in den! Tack för tips!!!

Svar: Ja se filmen. Den är så bra!
Hanna

Kommentera här: