Bring Sally up

Har du testat Bring Sally up-squatchallenge? Det har jag gjort många gånger. Det är en utmaning där man ska göra benböj och på ett visst antal ställen i låten ska man hålla benböjen ungefär 10 sekunder längre. Man kan även göra den med till exempel plankan, armhävningar, höftlyft och benlyft. Bara fantasin sätter begränsningarna.
Visste du att låten är introt till den gamla 00-filmen Gone in 60 seconds med Nicolas Cage och Angelina Jolie i huvudrollerna?  Låten heter Flower och sjungs, görs av Moby. En liten parentes. 
Iallafall, jag och Rickard körde Bring Sally up ikväll. Tycker det blir jobbigare nu när jag vet vad jag har att vänta mig.
 
Bjuder på en liten blooper också.:-)
1 Evelina:

skriven

Låter extremt svårt att tima det med låten med. Gissar på att det är bra träning

Svar: Nej det är bara att lyssna på hur han sjunger. Gå ner på down och upp på down. Resten löser sig.:-)
Hanna

2 Emelie:

skriven

Men åh vilken rolig utmaning! Jag har kört squat challage tidigare men inte med en sång, måste testas! 😄

Svar: Ja gör det! Det är superkul. -)
Hanna

3 hanna:

skriven

Men gud så kul visste inte att konceptet kommer från en film. Jag tränar cirkelkross och då är ibland shots and squats låten med. På alla shots är det burpees och alla squats en squat. Rätt död efter det. haha men man blir ju sjukt taggad. ska testa med bring sally ngn gång när jag tränar själv.

Svar: Åh, tack för tipset. Låter som en grym utmaning så den ska jag leta upp. :-)
Hanna

4 Frugan E:

skriven

Annorlunda utmaning! Kanske borde testa det, är så himla icke sugen just nu på allt vad träning heter. Får kanske försöka göra det hela roligare istället och se om det funkar. :P

Svar: Jag är inte heller alltid sugen på att träna. Jag får också tvinga mig själv även om det kanske inte syns på min blogg.
Hanna

5 Fröken Rödlök:

skriven

Vad roligt att ni delar med er av detta, roligt att få se och ni är riktigt fina i era luvor. Skoj att ni även bjuder på lite bloopers :D

Svar: Jag älskar min Rudolf-luva. Den kommer jag använda mycket. :-)
Hanna

6 Michaela:

skriven

Jag körde den mycket när jag gymmade för ett par år sen. En kanon övning

Svar: Den är super! Någon gång ska jag göra den flera gånger på rad med setvila. :-)
Hanna

7 Amanda :

skriven

Så otroligt kul med youtobe ☺️ hoppas du får en super bra kväll

Svar: Ja det är kul! Tack detsamma.
Hanna

8 Fnulan:

skriven

Men jag blir ju trött i benen av att bara titta. Älskar ljudet från kameran att den vill fokusera =) BRA jobbat!

Svar: Haha, det kan man bli. Gillar du ljudet alltså? Mig retar det lite och idag kom jag äntligen på hur jag ska få bort att den fokuserar av sig självt. :-)
Hanna

9 Elisa:

skriven

Vilken rolig grej att göra! Hade inte hört talas om den tidigare. Låter som att det skulle göra det till en roligare träningsstund för att komma igång. :D

Svar: Ja precis och så är det kul att träna tillsammans. :-)
Hanna

10 deveny:

skriven

Nisse trenging, det liker jeg :)

Svar: Jag med! Det var kul. :-)
Hanna

11 Anonym:

skriven

Vart ju lite roligare träning då:)

Svar: Ja, särskilt med tomteluva på huvudet. :-)
Hanna

12 Sofie:

skriven

Alltid roligt med utmaningar. Har inte provat denna :)

Svar: Gör det! Den är grym. :-)
Hanna

13 deveny:

skriven

Jeg håper du lager en vider som påskeharen i mars .)

Svar: Ja, vilken rolig idé! Det ska jag försöka komma ihåg. :-)
Hanna

14 Ingmarie:

skriven

Den är så BRA! Snyggt jobbat!

Svar: Visst är den! Kör den iallafall en gång i månaden. :-)
Hanna

15 Emma :

skriven

Vilken härlig video. Ha en bra helg

Svar: Kul att du gillar den! Tack detsamma. :-)
Hanna

16 Mirre:

skriven

Hehe ja den var rolig, fniss. Som du vet så vill vi gärna att man tipsar om oss och vår facebookgrupp i ett blogginlägg då man blivit veckans blogg, det står allt där ;)

Svar: Absolut! Fixar det under kvällen. 🤗🤗
Hanna

Kommentera här: