Att det är tredje advent

Ida var så lycklig över att få tända adventssljusen. Kan inte fatta att det var tredje advent igår. Två veckor kvar på 2018.
Jag tänkte i det här inlägget sammanfatta veckan i bilder. I måndags hade jag en tuff dag på jobbet. Det var Nobeldagen och det skulle lagas trerättersmiddag. Rast tog jag först halv tre på eftermiddagen. Jag var helt färdig när jag kom hem från jobbet och ville knappt åka iväg och träna pilates. Men det gjorde jag såklart ändå. Terminens sista pass med mina trogna klienter.
Jag bjöd på mig själv och hade min Rudolf med röda mulen-luva på mig.
 Tisdagen började med att jag åkte till jobbet som vanligt men var tvungen att åka hem men först efter att vilat i källaren två timmar. Jag fick så galet ont i huvudet och orkarde mest bara ligga i soffan hela dagen. Barnen ville klä granen så jag tog mig ork till det. Det var en mysig stund tillsammans.
Ida vill alltid sätta stjärnan i toppen! Samuel får lyfta upp henne.
Jag och Rickard kollade på Luciamorgon på kvällen. Visst är årets Lucia lite lik Paula Uribe? Men vad var det som hände. Helt plötsligt var hon borta. Överlag tyckte jag att det var ett fint Luciatåg men varför sjöng de stilla natt och Marias vaggvisa ihop? Det var bra arrangerat men det passade inte ihop. Eller vad tyckte du?
Vi hade en del filmmys. Ja och så var vi på bio och såg nya Robin Hood. Det var en bra och spännande film. (Nej vi hade inte tomteluvor på oss på bion. :-P )
Rickard fick en presentkorg från jobbet. Gissa vem som åt upp mintkolafudgen som var i. Just det, jag! Det var så gott! :-)
I lördags hade vi sångövning inför att sjunga på Rickards jobb på söndagen. Först var jag extremt opepp och hade ingen lust alls men kom sen in i det.
Vi hade inte bestämt någon klädkod men ändå matchade vi varandra.
Igår var på Rickards jobb och sjöng för de boende. Det blev en mysig stund. Vi avslutade det hela med
att fika en stund och Samuel spelade månskenssonaten på piano. Han är helt suverän. Någon dag ska jag filma när han spelar så du också får höra.
När vi kom hem röjde vi undan lite snabbt och så kom Marcus, mamma och pappa och hälsade på en stund. (Jo Samuel är också med men han gömde sig bakom mofar. :-) ) Samuel fick spela för morfar som inte hört honom spela mer än korta snuttar på video. Vi spelade lite Uno tillsammans och så åt vi skinkmackor, rödbetssallad och köttbullar. När familjen åkt hem så satte vi på en film på Netflix, en charmig julfilm och som med alla julfilmer på Netflix hade ett lyckligt slut.
1 Pärla:

skriven

Vilken mysig vecka ni verkar ha haft iallafall <3 Duktig du är som tränat på oavsett.

Svar: Ja det var en fin vecka. Den blev bra fast den började lite tråkigt.
Hanna

2 Jennysvardag:

skriven

Vilken härligt vecka du har haft, bortsett från huvudvärken. Jag hann inte se på lucia på tvn men fick se lucia på sonens förskola :)

Svar: Mysigt med lucia på sonens förskola. Saknar de morgnarna.
Hanna

3 Max:

skriven

Vad mysigt du ser ut att ha haft det! Tycker alltid att tredje advent är den mest surrealistiska delen på hela december. Det blir liksom som en smäll i ansiktet att nu, nu är det snart över med ett år till! Tycker jättemycket om hur det utstrålar värme från varje bild!! Sån mysig atmosfär.

4 Elisa:

skriven

Vilken fin vecka du verkade ha, om man räknar bort huvudvärken! Kul att Rudolf verkar ha fått hänga med lite här och där under veckan också. :D det måste ha blivit extra roligt för dina klienter att han dök upp. ;)
Månskenssonaten är för övrigt enligt mig något av det vackraste som kan spelas. :)

Svar: Jag håller med om Månskenssonaten. Så underbart stycke!
Hanna

5 Sara:

skriven

Så mysiga bilder. Förutom den dagen du mådde sämre så verkar du ha haft en riktigt bra vecka med massor av familjetid och kärlek!

Svar: Det var en underbar vecka som jag blev så glad över! :-)
Hanna

6 Emelie:

skriven

Vilken härlig vecka du har haft! Mysigt att klä granen, vår dotter fick också sätta upp stjärnan i topp! Det är något väldigt speciellt med det 😊 galet att det endast är 2 veckor kvar av 2018, var tog året vägen? 😬

Svar: Jag undrar också var året tog vägen. Det går så fort. Ja visst är det mysigt att låta barnet få sätta upp stjärnan.
Hanna

7 Mösstanten:

skriven

Vilken härlig sångkvartett! De måste ha blivit glada på boendet. Så stolt du måste vara över Samuel! Och musik är ett så fint intresse att ha.

Svar: Vi hade det så fint tillsammans och Samuel är helt fantastisk på att spela. Ännu mer fantastiskt är det att han är helt självlärd.
Hanna

8 Jenny:

skriven

Åh vilken fin vecka du verkar ha haft!!!
Mycket musik :)

Bästa som finns är ju julkorgar fyllda med godsaker, det finns alltid något gott att norpa åt sig (om det inte är ens egen korg dåra... haha)

Ha en fin dag,

Kram kram

Svar: Det var en underbar vecka. Julkorgar är underskattade. :-)
Hanna

9 Therese Carlsson:

skriven

Härliga bilder och vad mysigt ni verka ha men det är 7 dagar kvar till julafton =) så igår va det en vecka och en dag haha

Svar: Ja precis. Var det inte det jag skrev? Måste kolla mitt inlägg. :-)
Hanna

10 Amanda :

skriven

Låter som du har haft jätte trevligt 😊hoppas du får en bra dag

Svar: Tack så mycket. Det hade jag. :-)
Hanna

11 Jessica:

skriven

Vilken underbar vecka!! ♥️🥰 Vi har inte klätt någon gran än 🙈🥰

Svar: Äsch, det hinns med. Det finns ju de som klär granen dagen innan julafton. :-)
Hanna

12 Hanna :

skriven

Älskar din Rudolf luva! Vilken underbart mysig dag ni verkar haft :) och vad mycket talang ni besitter tillsammans kändes som detta inlägg var sprängfyllt med kärlek

Svar: Vad fint du beskrev mitt inlägg. Precis så var det! <3
Hanna

13 Fnulan:

skriven

Det var verkligen en vecka i musikens tecken. Vad härligt. Jag kan tänka mig att dina pilatesdeltagare gillade din utstyrsel =)
Kram

Svar: Ja det var en underbar dag. Ja de tyckte det var kul med min mössa. Mest jag tror jag, haha.
Hanna

14 Jenniey Love:

skriven

Så svårt att ta in att det är julafton om en vecka och om ca 2 veckor nytt år igen. Tiden bara flyger iväg nu känns det som.

Åh vilka fina bilder som bara får en längta till Julen ännu mer.

kramiz<3

Svar: Ja, jag fattar inte det. Men nu har det kommit snö så då får jag mer julkänsla.
Hanna

15 Mirre - Sweetwords:

skriven

Vad mycket ni hunnit och jobbigt att få huvudvärk. Mysigt att klä granen och fint att ha så många röda detaljer

Svar: Usch ja, det var inte kul att få så ont i huvudet men som tur var så var det bara den dagen.
Hanna

16 Melissaskywalkz:

skriven

Det här året har gått så sjukt fort, hinner inte alls med hahah. Du verkar ha haft en rolig vecka, och det ser jätte mysigt ut att klä granen tillsammans!

Svar: Inte jag heller! Det var supermysigt att få klä granen med barnen. :-)
Hanna

17 Lillan Kind:

skriven

Det ser ut att ha varit en mycket händelserik och trevlig vecka!😃 Den där Rudolfmössan skulle jag vilja ha! Den är. jättegullig!😄

Svar: Hihi, visst är den mysig. Den finns på Rusta.:-)
Hanna

18 Jennifer:

skriven

Tiden går så galet fort, kan inte fatta att året snart är slut! 😅 låter som du haft en härlig vecka 🌸

Svar: Inte jag heller! Min vecka var jättefin.
Hanna

19 Sandra:

skriven

www.nouw.com/sandi_fighter
Så mysigt ni verkar ha haft det ❤ mys med familjen slår allt ❤ Va fint av dem att spela för gamlingar, det gillade de nog ❤

Svar: Ja, vi hade det jättemysigt. Älskar att sjunga och de gamla är så tacksamma.
Hanna

20 evelina:

skriven

Låter som om du hade en bra advent

Svar: Det var en jättefin advent!
Hanna

21 Chanelle:

skriven

Förstår att du var trött efter allt det! Så roligt att se din vecka :D Så fin luva, en sån som flickan i adventskalendern har ju :D
Vad fint att ni uppträdde på hans jobb, det uppskattas nog mycket av de äldre<3

Svar: Ja de blev så glada och en del av de boende pratar fortfarande om tidigare gånger vi varit där.
Hanna

22 Frökenny :

skriven

Rudolf mössan var ju bara för charmig! Så mysigt att klä granen tillsammans.🌸💕

Svar: Jag diggar den. Tycker den är så fin. :-)
Hanna

23 Sofie:

skriven

Vad trevligt att sjunga tillsammans :) sjukt att det är 2 veckor kvar bara :/

Svar: Det var riktigt trevligt. Fick en massa positiv energi. :-)
Hanna

24 Madelene:

skriven

Vilken härlig vecka! Med en massa fina bilder också

Svar: Det var en underbar vecka! <3
Hanna

25 Anna:

skriven

Men vilka härliga julbilder 😍 så fina ni är allihopa! Fick typ en sån positiv energi när jag såg dina bilder 😍❤️

Svar: Men vad härligt att du fick det. Det gjorde mig glad. :-)
Hanna

26 Jennifer:

skriven

Helt galet hur snabbt tiden går alltså :O Jag hänger inte riktigt med..
Ser ut som ni haft det hur mysigt som helst :D

Svar: Inte jag heller men det är bara att följa med och go with the flow. Sorry svengelskan. :-P
Hanna

27 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Vilken fin vecka du haft i sådan blanda kompott :D
Kul där att ni matchade varandra så bra :). Låter verkligen som ni alla hade det väldigt bra :). Det är något extra fint att träffas så där :)

Svar: Fint och välbehövligt. :-)
Hanna

28 Sophia W:

skriven

Ja visst är det lite ofattbart att det är så få dagar kvar av detta år. Tiden har gått superfort!

Svar: Jag kan inte fatta, det går alldeles för fort! Nu får det bromsa lite.
Hanna

29 Julia:

skriven

Låter som Du hann med mycket veckan som va. Och vad mysigt att nu sjöng för dom boende 😊

Svar: Ja vi hann väldigt mycket. En mysig vecka.
Hanna

30 Natalie:

skriven

Vilken fin vecka ni haft!! Vad är dwt för musik ni spelar ?:)

Svar: Vi spelar och sjunger julsånger. Jag och Rickard avslutar alltid med en duett på Tänd ett ljus och Oh helga natt. Så kul att sjunga tillsammans.
Hanna

31 Kamilla:

skriven

Alltså din Rudolf mössa är ju bara för charmig. En sådan skulle jag vilja ha på julafton.

Svar: Visst är den mysig. Den finns på Rusta, köpte den för bara några dagar sedan. Den kanske finns kvar. :-)
Hanna

32 Kirsi:

skriven

Verkar ha varit en urmysig och jätterolig vecka. :D Det känns som att ni är ett sånt där gäng som har ganska roligt vad ni än gör. :D

Svar: Men precis så är det! Vad fint att du såg det. <3
Hanna

33 Amanda:

skriven

Låter ju som en bra vecka! och vad fina ni var med tomteluvorna på er! mysigt att klä granen det har inte jag gjort än men snart så. Skinkmacka och lite julmat är gott :)

Svar: Det var en jättefin vecka som jag har nära mitt hjärta. Fina minnen! <3
Hanna

34 Fru Elversson:

skriven

Låter som en bra vecka, men även jobbig med stressen och huvudvärken! Hoppas denna veckan blir lättare! Fint att ni sjöng för dem boende, är det äldreboende som han jobbar på eller något annat? Hoppas du sover gott inatt! Kram

Svar: Han jobbar på ett sjukhem här i stan. Tack så mycket. Kram
Hanna

35 Emma-Matilda:

skriven

Måste ju säga att jag älskar din mössa. Vart har du hittat den? :D

Svar: Jag har hittat den på Rusta så den finns säkert kvar. :-)
Hanna

36 Yela:

skriven

Inte helt fel med presentkorg & så gott de lätt med mintkolafudge 😍

Svar: Fudgen var så god. Skulle kunna äta av den varje dag.
Hanna

37 Snabela:

skriven

Månskenssonaten är så himla fin. Jag önskar att jag hade piano så att jag kunde få spela. Saknar mitt piano spelande.

Svar: Ja den är fin. Samuels spelande har verkligen fått mig att uppskatta klassisk musik. Särskilt pianostycken.
Hanna

38 Anonym:

skriven

Hej! Jag måste få fråga vart du har köpt din Rydolf-mössa. Diggar den rejält! Mvh calle

Kommentera här: