Tillbaka i studion

Åh vad jag saknat att träna i studion i Norrköping. Idag hade jag ett pass inbokat med Linnea. Det har blivit mycket träning på matta i och med utbildningen så idag föll valet på reformer, en av pilatesmaskinerna. Grymt kul att testa något nytt, nytt men ändå inte. Många övningar är lika men på reformern blir de väldigt annorlunda. I en del av övningarna har man hjälp av fjädrarna medan de i andra gör övningarna svårare. Det var väldigt roligt och jag vet att imorgon kommer jag ha grym träningsvärk i rumpa och baksida lår.
PS: Bilden är en printscreen från Instagram. @hannafialotta heter jag där. Följ mig gärna där. :-)
1 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Gud, så fränt med pilatesmaskiner, har aldrig testat!! Är det svårare eller lättare i maskin jämfört med matta?

Svar: Jag tycker att det är svårare, men det beror nog mest på ovanan att träna i maskin. Jag rekommenderar att börja på matta så att man har grundtekniken innan man ger sig på maskinerna. Det kräver mer av kroppen då maskinerna inte stabiliserar utan man måste stabilisera med hjälp av musklerna.
Hanna

Kommentera här: