En kaosartad helg

En liten harunge hade irrat in sig i trädgården på jobbet. Den lilla haren låg och darrade av rädsla när den såg mig så jag kunde inte komma så nära. Därav kass bildkvalitet. Men den var så fin och kollegan la ut en morot till den som den vågade tugga i sig lite av när vi försvunnit in.
Vilken helg!! Jag har min jobbhelg och jag nog aldrig varit med om en sån här helg. Det var iallafall väldigt länge sedan. Det började redan igår med vikarier som sjukanmälde sig. Det sattes in extra personal som skulle täcka upp på en avdelning där det är extra tungt just nu. De blev dock sjuka en efter en och det var inte lätt att få in någon som kunde jobba. Problemen fortsatte idag, så jag och kollegan gick kort på min avdelning, på den tyngsta avdelningen var de också en kort. Jag hade en kort tur och slutade  ett men eftersom det fattas folk i hela huset ikväll blev jag inbeordrad och jobbar 16-20. Min mamma är snäll och rycker in med kort varsel och passar barnen då Rickard ska iväg och döma fotboll.
Men till något roligare. Igår hade jag långrast och det var strålande sol och underbart vårväder. Jag passade därför på att ta min härliga runda som är över åtta kilometer lång. Det var så härligt och jag kunde knyta jackan runt midjan. Så varmt var det! Underbart ju!
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Så söt liten unge :). Bra också att ni lämnade den ensam sen, föräldrarna till just harar lämnar dem långa stunder men återkommer alltid :D.

Så trist det där med vikarier :(. Ofta arbetsplatser inte sätter in :(

Svar: Jo, fast hos oss är det inte det som är problemet utan problemet är att vikarierna inte kan fast de säger att de vill jobba. Eller så blir de sjuka ofta. :-(
Hanna

2 Diana:

skriven

Ja jag med, den här veckan har jag för första gången i mitt mamma liv, haft lite mer tid och det var helt otroligt härligt. Så skönt med egen tid på morgonen, en kopp kaffe och bara få sjunka in i en bra bok. Hoppas du också kommer igång. :)

Kommentera här: