Pilates på cadillac

Fräsigt namn, eller hur! Ikväll åkte jag och Rickard till en pilatesstudio i Norrköping. Jag var inställd på en klass på matta men vi fick värma upp på matta och sedan fortsätta träningen i pilatesmaskinerna. Rickard gjorde övningarna på reformer och jag gjorde övningarna på cadillac. Spiralerna som ni ser ger ett visst motstånd vilket ger en extra dimension i övningarna. Ikväll fick jag jobba på ett litet annorlunda sätt. Jag är till exempel inte van vid att jobba med ryggen i neutral position och sedan blev jag medveten om andra saker som jag gör utan att tänka på det. Min höger fot till exempel lever sitt eget liv. Jag kommer garanterat ha träningsvärk imorgon. Det är precision ända ut i fingerspetsarna och den som säger att pilates inte är träning kan inte ha mer fel. Jag ser fram mot nästa gång!
Studion vi var på heter LS Pilates place och ligger i Östgötaporten, fotbollsarenan där IFK Norrköping spelar. Hon har nu under september prova på-erbjudande: gå två för en. Passa på vetja om ni bor i närheten.
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Låter onekligen spännande :D. Är nog jättebra också att träna så :)

2 Gabriella :

skriven

Så roligt!!

3 Linnea Kinis:

skriven

kul! :D

4 Brieditis Eventing:

skriven

oh så intressant!! Älskar pilates (har dock endast provat "mattvarianten" ;) )

Svar: Jag med innan passet igår. Det är verkligen svårt att köra med maskiner då det blir helt andra saker att tänka på.
Hanna

5 Sara Ekman:

skriven

Nice :)

Svar: Hur nice som helst!
Hanna

6 My:

skriven

Men ååh vad roligt!! Låter verkligen som träningsvärken kommer vara på topp idag ;)

Svar: Jag har träningsvärk i ovansidan av mina armar, precis där jag visste att det skulle kännas.
Hanna

7 Emma Fernhagen:

skriven

Skulle så gärna vilja testa på pilates, verkar vara en så bra träningsform!
sv: Ja men verkligen, tack för din kommentar<3

Svar: Den är superbra, en träningsform som fokuserar på detaljerna. Det är detaljerna som ger något. :-)
Hanna

8 Norahsmamma:

skriven

Vad spännande...har aldrig testat!

Svar: Det tycker jag du ska göra om du får möjlighet. :-)
Hanna

9 Angelica:

skriven

Men åh, så häftigt & kul!

Svar: Det var superkul! :-) Jag vill göra det mer och mer. :-)
Hanna

Kommentera här: