Jag sprang ett lopp

Jag ville springa ikväll och funderade på  supertusingar på bana. Men så såg jag att brorsan skulle springa Liu-loppet och då ville jag springa det istället. Det är alltid bra med ett tempopass och eftersom det är något jag verkligen inte tycker om så passar det perfekt att göra det på tävling. Jag ville springa en mil och jag har inte sprungit en mil på träning under hösten. De senaste veckorna har jag inte löptränat särskilt mycket alls utanför matcherna. Jag behöver ta tag i mitt liv igen med andra ord. Det var med sega ben jag gav mig iväg. I starten tyckte jag att alla sprang om mig och i ett tempo som inte är på min nivå. Alls. Över huvudet taget. På den här banan springer man två varv på en fem kilometersbana. Uppe i skogen är det mest nerför så det är flackt och lättsprunget. I normala fall. Idag var det geggigt och stora vattenpölar på sina ställen. När jag började närma mig varvning så kände jag inte alls för ett varv till men jag är ju inte den som ger mig så jag körde på. Idag när jag sprang upplevde jag inte andningen som det stora problemet utan att mina ben kändes så sega och tunga. I mål kom jag till slut och klådde fler killar än tjejer. Det var 24 tjejer som sprang milen och vinnaren på milen i damklassen sprang på 32 nånting.Grym tjej, jag tycker det är häftigt att kunna springa i den farten. Det gick hur bra som helst för Rickard som kom under 18 minuter på fem kilometer. Jag sprang på 58,39 vilket jag är riktigt nöjd med, med dagens förutsättningar.
1 Louise:

skriven

Men wow grymt jobbat! :)

2 Linnea Gustavsson:

skriven

Bra att du är nöjd :) Heja dig!!

3 Netti Starby:

skriven

Vad kul att det gick bra trots att dina ben blev tunga. Bra jobbat! :-D Kramis

4 Maolion:

skriven

Jobbigt att det inte kändes så bra, det är aldrig kul när man inte är på den nivån man vill/brukar vara!
Men bra jobbat ändå! Och du ska vara nöjd :D

5 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

skriven

Heja dig! :)

6 Julia Svensson:

skriven

Kul med lopp!

Svar: Ja, det var verkligen jätteroligt! :-)
Hanna

7 Emilia Sandell:

skriven

Men grymt jobbat :D Starkt gjort då du kände dig lite seg i benen, blir så imponerad av de som orkar springa - det orkar nämligen inte jag haha :P

Svar: Haha, jag har också varit den där personen som inte orkar springa.... En stor portion envishet och vilja gjorde mig till löpare.
Hanna

8 hopihopi:

skriven

Vilken fin tröja du har på bilden! Älskar turkost på träningskläder, tycker det är riktigt snyggt!

Svar: Jag med, jag gillar också turkost!
Hanna

9 Marcus:

skriven

Kul att du ringde och frågade om jag kunde anmäla dig och Rickard och att du sprang loppet. :D

10 Marcus:

skriven

.... och Rickard så klart att han också sprang. :D

11 Pauline Hurtig:

skriven

bra jobbat!

Svar: Tack, jag är nöjd! :-)
Hanna

12 birgitmaria:

skriven

Vilken bra tid!! Snyggt jobbat!!

13 Sussi - Livet i söder! :

skriven

Jättebra tid ju, bra jobbat!

Svar: Tack så mycket. :-)
Hanna

Kommentera här: