En snodd lista

Visa en bra höstbild från ditt arkiv
Måste det vara en bra bild? Kanske duger med en dålig? Men okej, den här är fin. Visserligen en sommarbild men publicerade den i september.
Beskriv din kommande höst i tre ord?
Familj, pilates, löpning
Vilka är dina bästa minnen från sommaren 2017?
Alla utflykter med familjen. Särskilt dagen när vi besökte både Omberg, Alvastra klosterruin och Hästholmen.
Vad är det bästa/sämsta med hösten?
Det bästa är att alla vackra färgskiftningar. Hur fint är det inte att vara vid en sjö när solen skiner och så löven som sprakar i alla möjliga färger. Det sämsta: regn och rusk och den där kylan som går genom allt då det inte spelar någon roll hur mycket jag klär på mig.
Hur höstmyser du?
Under en filt, med en mugg och en härlig bok. Gärna med barnen på en varsin sida, lutandes mot axeln.
Vilka böcker har du planerat att läsa i höst?
- "Vad som än händer" av Kristin Hannah. Jag skrev om den igår.
- Pilates > jag måste plugga muskler.
Dina 3 bästa hösttips – alla kategorier?
- Ät god mat. Koka härliga, mustiga köttgrytor.
- Tänd ljus... Såklart i varenda rum. Men glöm inte släcka dem.
- Gosa in dig i mysigaste tröjan och sätt på en riktig feelgoodfilm. 
Hur ser din höstoutfit ut?
Inomhus:
 
Utomhus:
Gärna en av mina favvoklänningar med stickade strumpisar, skinnjacka, boots och en mysig sjal. Så mycket sommar är det ju inte över klänningen. Eller kanske, men vem bryr sig. Den är fin.
Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter?
Både ja och nej. Jag har fantastiska kollegor som betyder allt för mig. Det är skönt att kunna gå till jobbet och inte behöva låtsas.
Vad har du på TO-DO listan just nu?
Plugga muskler och pilatesteknik. En tripp till Stockholm på fredag för två pass pilates. Men just nu, nu skriva färdigt inlägget.
Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
Gör saker som du tycker om. Testa något nytt, gå en kurs till exempel. Det är alltid rätt tid att utmana sig själv och testa nya saker. Stoltheten över att man vågade göra något annorlunda är stort! Eller lyssna på ljudet av forsande vatten.
Vad är två nya grejer du vill lära dig i höst?
Jag skulle kunna skriva lära mig mer om pilates men det blir ju lite tjatigt och tråkigt så jag säger istället att bli ännu säkrare på att ta venprover på jobbet och... ja, jag vet inte. Jag får suga på den karamellen lite.
Vilka serier rekommenderar du att följa?
Jag är helt fel person att fråga eftersom jag inte följer några serier.
Extra fråga: vilka Instagram-konton rekommenderar du att följa?
Det beror ju helt och hållet på vad du är ute efter. Men okej här kommer mina förslag på några konton som jag tycker att du inte ska missa. Min såklart, @hannafialotta. Nä, skämt åsido.
@sdahlstrom är ett givet alternativ på temat kroppspositivism likaså @kobranhuggertill och @ladydahmers
Topp tre favoritdrycker i höst?
- Propud choklad. Igår drack jag två stycken. Inte samtidigt men med ett par timmars mellanrum
- Ett riktigt gott fruktigt te
- En riktigt god alkoholfri cider.
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
Stockholm på fredag och några gånger till men mer om det framöver när jag vet mer.
Hur förbereder du dig för vintern?
Jag förbereder mig inte på något särskilt sätt. Kan man det?
Den här listan hittade jag hos Bloggkommentatorerna som i sin tur snott den från Hanapee
1 Lars Gustafsson:

skriven

Bra lista och som vanligt Underbara bilder.
Finns dt alkoholfri Cider???

Svar: Tack, kul att du gillar både listan och bilderna. :-D Ja, det finns alkoholfri cider. En med fläder och en med jordgubb.
Hanna

2 wiolettan:

skriven

Härliga bilder och intressant att läsa hur du tolkar det hela.
Höstbilden är nr ett för mig och därefter kommer bild nr tre. Så fin du är och så gärna jag skulle vilja kunna göra detta som du gör. Nyttigt är det också.
Ha en bra dag.
Kram!

Svar: Du kan också göra det jag gör. När jag började kunde jag inte göra ens hälften av allt jag kan nu. :-D Det går att lära sig. Tack detsamma. Kram :-)
Hanna

Kommentera här: