Att skriva svar

Solen sken in så fint på mina ringblommor att jag bara var tvungen att fota. Vädret idag har verkligen varit helt fantastiskt!
Jag har suttit ikväll och svarat på era kommentarer. Jag låg efter så det var ett gäng. Men är det bara jag som tycker att det är svårt att skriva svar. Det känns som att allt jag skriver är en upprepning av tidigare kommentarer. Om fem personer skriver "åh så gott"  till exempel så blir det automatisk att jag inte svarar mer än på de två första. För att jag inte kan komma på fem varierande svar. Jag vill att det ska vara "valuta" på mina svar och inte bara en upprepning. Det är också därför som det dröjer innan jag svarar för jag måste fundera lite. Tycker ni också att det är svårt?
1 FeliciaO - Everyday / Fashion / Modeling:

skriven

Så fin bild:)

2 Plan Två :

skriven

Absolut är det svårt, jag känner exakt samma :) Knepigt!

3 ullie:

skriven

ha ha ja e samma som dej tänker om de ser samma svar inne hos någon mera :

åhh ringblommor det hade vi alltid när ja va yngre påminner om det myyyyys

4 Lena i Wales:

skriven

Hej! Jag hittade din kommentar nu på min blogg, vet inte var den tagit vägen förut. Men nu har jag godkänt den. Jag är ledsen att det inte skett tidigare, men förstår fortfarande inte var den varit förut!
Önskar dej en fin dag!

Svar: ¨Det gör inget. Det är lätt att kommentarer försvinner i mängden. Tack detsamma. :-)
Hanna

5 Frida G Svensson:

skriven

haha jag tänker att man får vad man förtjänar! =) Om de bara är "åh fin" kommentarer så är ju själva kommentaren inte så matnyttig. Då tänker jag att det är helt ok med ett "tack fina du" tillbaka! =)

Svar: Haha, bra tänk. Det ska jag också göra. :-)
Hanna

6 Jessica Högberg:

skriven

Jättesvårt, men jag svarar inte alltid på "Åh, gott" utan skriver nåt på nästa inlägg i deras blogg istället...

Svar: "Åh, gott" är ju typ omöjligt att svara något vettigt på.
Hanna

7 Dixi Wonderland:

skriven

Älskar blommor :D

Svar: Jag med. Frosten häromdagen tog inte kol på mina blommor vilket jag är jätteglad för. Ska nog ta in en bukett till.
Hanna

8 Emilia:

skriven

Känner igen mig med kommentarerna, jobbigt och svårt ibland!

9 EVELINA:

skriven

Håller med dig om ljuset på blommorna – jättefint! :)

Och håller också med dig om att det kan vara svårt att svara på kommentarer, så många gånger har jag slutat svara på kommentarer i stil med "åh så gott!". Jag uppskattar varje kommentar jättemycket, men det känns bättre i sådana fall att klicka mig in hos bloggaren som skrivit kommentaren och kommentera något inlägg hos hen i stället. Man visar ju att man har noterat kommentaren och är glad över den på det sättet också :)

Svar: Jag uppskattar också alla kommentarer. Utan responsen från läsarna hade det inte varit lika roligt att blogga.
Hanna

10 Ronja Therese:

skriven

Känner igen mig i det du skriver! Har själv samma problem ibland, samtidigt som jag vill svara på alla kommentarer...

11 Maria:

skriven

Att skriva svar är alltid svårt, men man får göra så gott man kan :)
Så superfin bild på ringblommorna!!

12 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag skriver bara individuella svar på kommentarer som innehåller frågor, eller om jag har lust att spinna vidare på det :) Annars gör jag som Jessica Högberg och skriver en ny kommentar :)

Svar: Jag brukar alltid kika tillbaka oavsett om jag svarar eller inte. :-) Annars är ju det där smart.
Hanna

13 Amandaa:

skriven

Å håller verkligen med dig, kan vara så svårt ibland att svara just för variationens skull!<3

14 Angelica:

skriven

Jag håller helt med dig!

15 hopihopi:

skriven

Jag tycker också det är svårt att svara ibland. Jag försöker att alltid svara på alla kommenterar jag får, även om vissa svar blir kortare än andra.

16 Fredrikapåvinden:

skriven

Verkligen! Men jag tycker också att det kan bero på min dagsform, ibland rinner svaren bara ur mig och ibland måste jag verkligen tänka. En vill ju att kommunikationen ska kännas genuin! Så svårt ju!

Svar: Supersvårt och så skjuter jag upp det så jag har massor att svara på. Så dumt ju av mig.....
Hanna

17 Marias Memoarer:

skriven

Det blir sällan av att jag svarar på kommentarer varje gång jag loggar in, utan det kan ibland ta några dagar och då tar jag hand om alla kommentarer i ett drös. Då tar det förvisso desto längre innan man är klar med det, så kanske inte den bästa metoden. Men jag svarar ALLTID, även om det inte brukar ske genast samma dag eller dagen efter. Är det något brådskande så försöker jag förstås svara så fort som möjligt.

Svar: Jag skjuter också alltid upp att svara och sen har jag hur många som helst att svara på. Så dumt. Egentligen borde jag ta en i taget när jag publicerar dem.
Hanna

Kommentera här: