"Clickbaits"

Har du sett de där inläggen på Facebook som handlar om  personer som har gjort riktigt fina grejer för sina medmänniskor och sen visar det sig när man läst ända till slutet att det är reklam för spelsajter. Jag har gått på det två gånger och klickat på länken och läst. Jag känner mig snuvad på konfekten och en fin historia förstörs av att det i slutändan är reklam. Det är givetvis en riktig "clickbait". Med en riktigt lockande historia så klickar folk och så kanske de registrerar sig på sajten som det är reklam för. "Så lätt kan du också vinna miljonerna". Det är så irriterande! Jag tycker även att det här sättet att göra reklam på är så mycket fulare än att använda sig av adlinks till exempel och inte märka upp det. Handlar inlägget om kläder tänker jag direkt att det kan vara reklam så det stör mig inte på samma sätt även om det inte är uppmärkt.
1 Jennifer:

skriven

Drygt sådant :(

2 Marianne:

skriven

Jag har nog missat de, brukar scrolla förbi det mesta och ofta klicka på "dölj länken"
Ha en fin dag

3 Tessie - Fotograf:

skriven

Jag ramlade in här efter ha klickat mig runt på olika bloggar. Super härlig och inbjudande blogg måste jag säga att du har! :)

Svar: Men tack för din snälla kommentar! Den gjorde mig väldigt glad. Ha en fin kväll! Kram
Hanna

Kommentera här: