Pioner och missöde

Jag, Rickard, Alexander och Ida åkte tillsammans in till stan. Först blev det ett besök på IKEA där vi köpte en ny säng till Samuel. Därefter åkte vi vidare till Plantagen. Jag har velat ha pioner i trädgården i flera år och idag gjorde jag äntligen slag i saken. Två buskar blev det och så lavendel att sätta mellan.
Först behövde jag gräva bort tistlar och maskrosor och även jämna till rabatten. Här har det varit ett stort buskage så jorden är hur tråkig som helst. Under buskarna har tistlar fått frodas och jag hoppas att jag fick bort alla rötter. Rotsystemet är verkligen enormt.
Så här såg det ut innan buskaget rök (2013). Vi kom överens med grannarna förra året om att vi inte ville ha nya buskar utan staket. Det blev dock ett litet missöde i samma veva. Områdesansvarig ville att vårt staket skulle flyttas då det tydligen var utanför våran tomt. Problemet med det var bara att el- och vattenledningarna går precis där staketet skulle flyttas så det blev givetvis strömavbrott och så fick Tekniska verken komma och åtgärda det hela. Det blev en "billig" nota för hyresvärden och det är sådana lägen som jag är tacksam över att jag hyr och inte äger huset. Kul nota att stå för...
 Det blev en lång utläggning. Nu har jag iallafall äntligen mina pioner, bara finlir i rabatten kvar. Jag höll på några timmar med att gräva och det är stenhårt i marken. Jag fick helt enkelt ett extra träningspass.
Just nu ser det verkligen inte mycket ut för världen men vad fint det kommer bli sedan när det har fått växa till sig lite.
1 Diana:

skriven

Vilka kra pioner kram

Svar: Det är en av mina favoritblommor och nu är jag så glad över att jag har två egna buskar i trädgården.
Hanna

2 MALIN:

skriven

Så fint med blommor :) Kram

Svar: Ja, det piffar verkligen upp.
Hanna

3 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

jag är övertygad om att det kommer bli magiskt vackert :D

Svar: Tack! Det hoppas jag med. :-)
Hanna

4 Alice Lindström:

skriven

Vad fint det blev! Kommer bli toppen när det vuxit på sig lite!

Svar: Kul att du tycker det. Det tror jag med. :-)
Hanna

Kommentera här: