Hemgjord snickers

Jag är svag för jordnötter och för ett tag sedan gjorde jag snickersrutor efter ett väldigt enkelt recept. Jag tyckte dock att det blev extremt tråkiga snickersrutor. De har legat i frysen ända sedan dess så idag när jag hittade ett recept på samma bas men med choklad och agavesirap också var det dags att ta ut dem ur i frysen.
Du behöver
1,5 dl jordnötssmör. (Jag brukar köpa ICA´s ekologiska jordnötssmör utan salt. Det är enbart jordnötter och inga tillsatser alls)
1 dl kokosolja
Jordnötter
2 msk kakao
2 msk agavesirap
Smält kokosolja och jordnötssmör. Det ska inte koka. Rör sedan i jordnötter, kakao och sirap och portionera upp i knäckformar. Förvara i kylen eller i frysen. Ät och njut!
 
1 Caroline:

skriven

Så gott. :)

2 Anna:

skriven

Åh så gott!

3 Mirre:

skriven

PÅminner om receptet jag gjorde, så gott

4 Norahsmamma:

skriven

Men vad gott det låte:))

5 Kari:

skriven

Sjukt bra ide med knäckformarna, då kan man ju låtsas att man bara skall äta en liten bit...

Kommentera här: