Doften av chili

 Jag började det här inlägget förut men datorn hängde sig så nu får jag skriva om det. Dagens i-landsproblem... Jag föreslog soppa till kvällsmat idag och då var Alexander snabb på att önska chilisoppa. Det är svårt att beräkna soppa så jag gjorde verklligen till ett helt kompani. Men det gör inget. Då är kvällsmaten kirrad imorgon. 
Soppan är iallafall väldigt lätt att göra. Bryn köttfärs och hacka sedan lök och vitlök och stek ihop. Skär tomat i bitar, tillsätt pesto med smak av chili och soltorkade tomater, krossade tomater och vatten. Släng i ett par buljongtärningar och koka upp. Låt det sedan småputtra i minst en halvtimme. Salta och peppra och glöm inte chilipulvret.  
LCHF-frallor till mig och baguetter till familjen.
 
1 Therese Bjärstig:

skriven

Chilisoppa lät grymt gott, har ju en kille som ääääälskar chili så det får jag kanske ta och göra framöver - önskar dig en fin maj!

Svar: Det är verkligen jättegott! :-) Önskar dig detsamma.
Hanna

2 Josse:

skriven

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack! :-)
Hanna

3 Josefine:

skriven

Åh gud så gott det där såg ut! Blev ju hungrig nu.

4 Mirre - Sweetwords:

skriven

Gött

Kommentera här: