Det doftar kanelbullar i hela huset

Jag hade glömt en liten detalj, nämligen att det skulle bakas bullar till kyrkkaffet imorgon. Rickard påminde mig om det igår kväll så då var det bara att ställa klockan tidigt och sätta igång. Nu doftar det kanelbullar i hela huset. Mm, så gott! Jag har alltid för lite mjöl och både mer smör och socker än vad det står + kardemumma i degen. Då blir det de godaste kanelbullarna tycker jag.
Jag stekte ett lass amerikanska pannkakor som barnen satte i sig med god aptit. För min del blev det ägg och yoghurt med nötter och frön. Jag, Rickard och brorsan ska till Vadstena idag och döma tillsammans. Barnen får egentid med mormor och morfar. Innan dess måste jag pallra mig bort till affären och hämta ett paket. Äntligen har jag tagit tag i mig själv och beställt några dunkar aloe vera. Det ska bli intressant att se om det är någon skillnad. Egentligen skulle jag behöva köra C9 igen men det passar verkligen inte in bland alla matcher och explosivitetsträning. Framförallt inte för matchernas skull. Jag börjar med aloe veran, inte fy skam det heller.
Jag önskar dig en riktigt härlig lördag och så hörs vi igen ikväll.
1 Mirre Sweetwords:

skriven

Men mums 😋 så gott

2 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Åååh, så härligt med kanelbullar :D C9 skulle jag vilja testa med :D

Svar: Testa C9! :-) Har gjort den två gånger och är lika nöjd med resultaten varje gång.
Hanna

3 EVELINA:

skriven

Åh vad gott! Särskilt kanelbullarna! Strongt av dig också att lyckas välja ägg och yoghurt i stället, skulle inte klarat av det själv :D

Svar: Haha, jag ville hellre ha kanelbullarna! :-P
Hanna

4 Yohanna af Skovde:

skriven

Amerikanska pannkakor är ju så himla goda!

Svar: Ja men visst är de! Jag måste komma på ett sätt att göra lika goda glutenfria.
Hanna

5 Anki Andersson:

skriven

Oj vad läckra bullar.

Svar: Jag är jättenöjd med dem. Det var en kollega som lärde mig att snurra bullarna. :-)
Hanna

6 birgitmaria:

skriven

Det ska va mkt smör och socker i kanelbullar!!

Svar: Mm, det blir inte samma sak med mindre. :-)
Hanna

7 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm :

skriven

Gott med kanelbullar :D Åt precis upp min sista jag hade hemma. Får baka nya någon dag sen :)

Svar: Det är hur gott som helst!
Hanna

Kommentera här: