Bad och trädgårdsfix

Visst kan man inte ana att till vänster utanför bild är det en väg ner till ån och höghus? När man ser bilderna från den här vinkeln tycker jag att det ser ut som att jag är i en glänta i skogen. Det som ser ut som en väg längst bak i bilden är ån som är gul av pollen. Jag satt på det här vackra stället på min rast och åt min lunch. Det var alldeles underbart härligt!
 
Lyckan att våga hoppa från kanten. Idag tog inte ens Ida trappan först utan det var direkt i som gällde.
Jag och Alexander simmade runt på djupt vatten och hoppade från kanten. Det var så kallt! Jag är en riktig badkruka och då var det ändå 25 grader i vattnet.
Jag och Ida matchade omedvetet med våra gula klänningar. Jag med prickar och hon med My little pony. Hur många ombyten blir det för er på en dag? Klänningen ovan var det tredje ombytet och den har jag fortfarande på mig. När vi gick till badet hade jag shorts och ett av mina favoritlinnen.
Jag kan ju inte låta bli att slänga in en teaser var jag än är. Jag undrar vad de andra badgästerna tänkte när jag gjorde min favoritövning i bikini? Inte för att det spelar någon roll egentligen.
Ikväll har jag flyttat på två salvia till min rosrabatt. Det behövs verkligen något mer där. Jag har även bestämt mig för vad jag ska ha i en av rabatterna på framsidan. Det ska bli pioner och så vill jag ha lavendel emellen. Sen är det bara resten kvar. Mina odlingar som jag nog får skjuta upp till nästa år. Hallonbuskarna ska jag sätta i höst. Det måste bli av!
Har du haft en bra fredag?
1 carolin:

skriven

Härliga bilder :)

2 birgitmaria:

skriven

Så härligt det ser ut! Här har det varit soligt och fint, men inte direkt nåt badväder...

3 Sara Ekman:

skriven

Härligt! :)

4 Mirre - Sweetwords:

skriven

Så härligt

Kommentera här: