Underskatta inte vardagsmotionen

Jag spinner vidare på gårdagens inlägg. Det är många som inte tycker om att träna. Anledningarna till det kan vara många. Det som jag tycker är viktigt att komma ihåg är att inte underskatta det man gör i vardagen. Ta en promenad efter jobbet, kliva av en hållplats tidigare, kanska cykla eller åka och simma. Jag tycker inte att man behöver lägga så stora värderingar i ordet att träna. Det är inte bara att springa, köra pass på gymmer och så vidare som är bra för hälsan utan all rörelse i vardagen är bra. Huvudsaken är att man rör på sig och inte blir stillasittande.
Har man som målsättning däremot att bli starkare eller få bättre kondition, då räcker inte ovan nämnda saker utan då måste man utmana sig själv. Men det gäller att hitta sin grej. Det finns ingen mening med att tvinga sig till något man egentligen hatar. Sen finns det dem som bara bestämt sig för att lära sig älska löpning till exempel men det är inget man måste göra. HItta din nivå är det viktigaste och framförallt, jämför dig inte med någon annan!
1 Mirre - Sweetwords:

skriven

Vardagsmotion får jag mycket i mitt jobb med alla trappstädning och ta mig dit i form av cykla eller gå, samt att jag är rörlig hela tiden i kontorsstädingen så den ger resultat trots att man ej tror

Svar: Mm, den ska verkligen inte underskattas. :-)
Hanna

Kommentera här: