Hanna

One leg stretch/single leg stretch
Single leg stretch handlar om att lära sig att röra sig från powerhouse. Övningen tränar magmusklerna att starta rörelsen och att stabilesera överkroppen samtidigt som armar och ben rör sig. Övningen rymmer också koordination och stretch.
Ligg på rygg med benen böjda (tabletop) och ta några djupa andetag. Andas in och när du andas ut, dra magmusklerna inåt och mot ryggraden och böj in huvudet. Lyft högt så skulderbladen verkligen kommer av mattan.
Sträck ut det vänstra benet till 45 graders vinkel. Det högra benen stannar kvar i tabletop. Ta tag i höger ankel med höger hand och med den vänstra handen tar du tag i höger knä. Slappna av i axlarna och magen i en djup scoop.
Andas in och byt ben andas sedan med rörelsen. För att öka stretchen så för det böjda benet mot dig två gånger och nudda gärna pannan med knät för att magmusklerna ska få jobba ytterligare lite till. Upprepa tio gånger.
För att modifiera:
- ha huvudet kvar i mattan och sträck benet upp i luften istället.
 
 
Mirre - Sweetwords

Skönt det ser ut att stretcha ut

GoForFit

Bra tips :)

sv: De är riktigt goda :))

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress