Nej, jag är inte duktig för att jag tränar

Varför är det en norm att inte träna och om man tränar mycket så ses det som lite konstigt och udda? För mig blir det fyra pass löpning i veckan. Ibland mindre men aldrig mer är fyra. Ibland slänger jag in två pass på en och samma dag men det är inte det vanliga.
Jag vet inte hur många gånger jag fått höra "oj vad duktig du är". Men jag tycker inte att jag är duktig. Kan vi inte bara ta bort det ordet när det kommer till träning? Jag tränar för att jag älskar det och för att jag mår bra av det. Jag mår bra av att pressa mina gränser och utmana. Hur ska man annars utvecklas? 
Jag vill inte ses som duktig utan jag vill att människor ska bli inspirerad att också vilja göra något för sin hälsa.  Sanningen är ju att tar man inte hand om sig själv måste man förr eller senare ha tid för sjukdom istället. Valen man gör idag påverkar måendet i framtiden.  
1 Helén i Vilrummet:

skriven

Precis! Jag håller helt med!
Kram Helén

2 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

Jag önskar också att det vore norm att träna :D Kanske jag skulle göra det oftare då, haha ;)

Svar: Haha, ja kanske det. :-)
Hanna

3 Sussi:

skriven

Jag önskar jag kunde tycka att träna var lika kul som du gör. Vad mycket enklare allt skulle vara då ;)

Svar: Fast man måste inte träna som jag gör och jag tycker heller inte alltid att det är roligt att träna. Vissa pass vill jag bara strunta i. Jag skrev ett till inlägg som handlar om att vardagsmotionen också räknas.
Hanna

Kommentera här: