Måndag och frukosttips

Godmorgon måndag! Jag vaknade fem imorse och hade inte ställt klockan. Kul tid att vakna när jag inte behöver... Jag får kanske ta en tupplur senare.
Vilket väderomslag det är. Igår morse var det 7 minusgrader och strälande sol och idag ligger temperaturen runt nollan och det snöar. Nu tycker jag att det är lite för sent för snö. 
Jag tänkte tipsa er om min goda frukost som jag ätit idag: broccoli och morotsfrittata. Till fyra portioner behöver du:
1 msk smör eller olivolja
8 ägg
0,8 dl grädde
2 msk parmesan, riven
60 gram spenat
3 vårlökar, finhackade
½ broccolibukett skuren i bitar
2 morötter skruna i bitar
salt och peppar
Smörj en muffinsform och sätt ugnen på 200 grader. Blanda ägg, grädde, kryddor och parmesan i en skål. Stek grönsakerna i en stekpanna, ca 10 minuter. Fördela därerfter grönsakerna jämt i muffinsformarna och häll över blandningen. Spara lite utrymme i varje form så att de har plats att växa. Grädda i ugnen i 15 minuter eller tills de fått fin färg.
1 Carolin:

skriven

Va gott det såg ut! :) Något man kanske borde prova.

Svar: Ja det tycker jag att du ska göra. :-)
Hanna

2 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ohh smaskens

Svar: Supergott verkligen!
Hanna

3 Emmelie:

skriven

Åh det lät riktigt gott! Det måste jag prova. :)

Svar: Gör det! Återkom gärna med vad du tycker. :-)
Hanna

Kommentera här: