Helgfrukost på en måndag

Godmorgon måndag. Idag passar jag på att ladda batterierna ordentligt med en riktigt proteinrik frukost. Av äggulorna+ ett extra ägg gjorde jag en äggröra och så bredde jag några skivor av mitt fröknäcke och la skinka på. Jag bakade även mackan som du får receptet på här nedanför bilden. Nu är jag verkligen mätt och redo för den här dagen. Jag behöver plugga lite. Dels alla regeländringar inom fotbollen och så pilates.
Till en portion behöver du:
2 äggvitor
½dl kokosmjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk stevia (Behövs inte, nästa gång kommer jag strunta i stevian.
Vispa äggvitorna till ett hårt skum och tillsätt därefter resterande ingredienser. Blanda ihop och bred ut på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i ugnen i ca 20 minuter. Håll koll så att det inte bränns. Låt svalna och fyll den med dina favoritbär eller frukter. Jag har såna cravings på mango så jag fyllde den med mango och vaniljkvarg.
Recept Caroline Karlsson
1 Mirre - Sweetwords:

skriven

Så gott

Kommentera här: