Hanna

Boomerang
Boomerang är en avancerad pilatesövning och vi börjar närma oss slutet på de klassiska pilatesövningarna. Den här övningen kombinera många övninger i ett: rollover, teaser och rolling like a ball. Som alla andra övningar inom pilates handlar den också om kontroll och andning. Koordination finns också med i övningen.
Sitt upp på dina sittben så lång i ryggen som möjligt, benen utrsträckta och korsade. Håll ihop benen och känn energin i kroppen. Håll kvar den känslan. Händerna har på mattan på sidorna och gör en c-kurva i ryggraden.
Andas ut och förjupa din c-kurva och rulla bak genom att ta dina korsade ben över huvudet, precis som i en rollover.
Du är mellan dina axlar och baksidan av dina armar pressar ner i mattan för att få stabilitet. När du kommit till slutet av rullningen så öppnar du benen och korsar benen tvärtom. Andas in och rull upp i teaserposition.
Behåll boomerangformen. Den här övningen handlar om kontroll från magen och inte att "tappa benen". Fortsätt andas in medan du håller teaserpositionen och för bak armarna och ta tag i händerna och stretcha.
Du kan välja att bara sträcka bak armarna.
Andas ut, sänk benen och för armarna till sidorna.
Nästa steg är att forstätta utandningen och låta armarna komma fram mot fötterna  (Ner med axlarna, lång nacke) och komma tillbaka till startpositionen. Repetera övningen fem gånger. 
 
norrbotten emma

Bra tips!

ha en underbar måndag

Mirre - Sweetwords

Ser utstretchande och sköt ut

Rebecca

Hittade hit när jag sökte på bra pilatesövningar, vad glad jag blev för det! Tack för mycket informativa och tydliga instruktioner! <3

Svar: Hej! Vad roligt att du hittat hit via Google. Glad att du gillar mina instruktioner. Ha en härlig dag! :-)
Hanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress