13 långa kilometer

Hjälp vad trist det är att springa långt på löpbandet. De första 6,5 kilometerna var bara en enda lång väntan på att jag skulle ta mig framåt och ett tag funderade jag på att hoppa av bandet och ge mig ut och springa samma stäcka istället. Men det kändes ju jobbigt det med så jag stod ut. Filmen "The proposal" med Sandra Bullock höll mig sällskap. Jag var så frestad att dra upp farten lite för att bli klar fortare men det hade inte varit så bra. Målsättningen med distans är att just ta det lugnt.
Det är en enorm skillnad att rejsa på löpbandet eller att springa tempooträning.Det händer lite då. Så nu förstår jag de som tycker det är tråkigt att springa långt på löpbandet. Jag följer mitt träningsschema som Rickard satt upp åt mig och i den här takten blir mitt halvmarathon, jag ska inte säga en enkel match, men jag kommer kunna springa hela loppet.
1 birgitmaria:

skriven

Bra jobbat!! Jag kämpar med mina löppass så att jag ska ta mig runt mitt maraton nästa månad.... jag har mardrömmar om det. Vad har jag gett mig in på? Du kommer att fixa halvmaran galant. Du har sån bra vilja och gör som du planerar!! Det kommer att gå finfint:-)

2 Anonym:

skriven

Hej Hanna
Har du något tidsmål för loppet?

Svar: Nej inte just nu. Just nu är målet att springa hela vägen. När jag följt mitt schema längre tid och vet vad jag har för förutsättningar kommer jag säkerligen ändra mig.
Hanna

Kommentera här: