Ödlor, fotboll och grillad lax

Gårdagen var en riktigt mysig dag. Samuel har velat ha ödlor i flera år och det har tagit mig några år att bli kompis med den tanken. Tidigare i veckan var vi på djuraffären och ställde sisådär hundra frågor och även vad det skulle kosta på ett ungefär. Säljaren pratade om tiotusen och det kände både jag och Rickard att aldrig i livet. Så vi åkte hem och jag gick ut på Blocket och hittade en riktigt bra annons där man fick ödlorna, terrarium och allt de behöver till en bråkdel av priset. Så igår åkte vi till Mjölby och hämtade hem dem. Gissa om Samuel är lycklig. Han håller på med sina ödlor hela tiden som fått namnen Saga och Maja.
Efter ödlepysslandet var det dags för mig att bli hämtad för att döma fotboll i regnet. Jag och två andra tjejer dömde damer div 2, jag i mitten som domare. Det var en riktigt trevlig match och jag har fått tillbaka självförtroendet så det känns skönt.
Kvällen spenderades med Sofia och Niklas. Vi grillade lax och åt en riktigt god rawfood avokadochokladmosse. Efterrätten var jätteenkel. Bara mosa avokado, ha i kakao och sirap. Rosta hasselnötter och hacka dem och blanda ihop med hackade dadlar. Varva mousse, nötter och dadlar i vinglas och ställ in i kylen så den är kall till serveringen. Servera gärna färska bär till. Mums!
 
 

Kommentera här: