Nya namn

Nu har ödlorna fått nya namn. Det är två honor och de är nästan ett år gamla. Den förra ägarens barn tyckte Cesar och Flitter var bra namn. Det tyckte inte Samuel. Saga och Maja fick det bli. Maja är den lite mörkare ödlan med lite röda nyanser på ryggen. Saga är damen som är lite ljusare i färgen. Så här ligger de allt som oftast. Tätt på varandra, solandes. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att det är roligt med just ödlor men de är tama och går att gosa med på samma sätt som pälsdjur. Minus den mjuka pälsen då.
 
1 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

skriven

Tycker de nya namnen var mycket finare ;)

2 Mirre:

skriven

Oj gosa med, hehe, men ja varför inte =D

3 Felicia:

skriven

Vilka spännande husdjur. Söta som myser med varandra! men jag håller mig nog till mina hundar

4 Anna:

skriven

Vad fina! Tänker det är bra att ha två, mest hört/sett att folk har bara en. Men det kanske är olika raser som har olika behov?

Svar: Det är samma art, skäggagam. Man kan ha dem själva, i par och i grupper. Det man ska tänka på är att de är i ungefär samma storlek.
Hanna

Kommentera här: