Fullt ös

Vilken härlig dag! Dagen startade med jordgubbsfrukost och efter det så åkte jag iväg och plockade lupiner. Så vackert men det känns i näsan att det är en starkt doftande blomma. Lite förkylningssymtom kanske det är med då jag fått lite ont i halsen. Det har jag ingen lust med men det har varit en intensiv period så det är inte konstigt om kroppen protesterar på ett eller annat sätt.
Fantastiska blommor, jag vill ha en rabatt. Såg att en av grannarna har lupiner i rabatten. Undrar om de är planterade eller om de är självsådda. Jag får fråga helt enkelt. Jag läste att om man tar bort fröstänglarna innan de har lossnat så kan man hindra spridningen en hel del.
Ida har haft avslutning på förskolan idag och fått ett så fint kort med fina rader och symboliska gåvor utifrån texten. Jag fick nästan lite hjärtsnörp när jag läste kortet, så fina rader. Jag kan inte riktigt fatta att jag inte längre har ett förskolebarn. I höst börjar hon i skolan och ett helt nytt liv börjar för henne.
Medan Ida hade avslutning med sina fröknar och kompisar så stortstädade jag och Rickard inför dagens besök. S, S och deras lille pojke kom hit på besök och vi åt en god grilllunch tillsammans och efterrätt blev rabarberpaj från egna rabarber i trädgården. Det som är hemodlad blir så mycket godare på något sätt än det köpta.
Hemgjord potatissallad och idag smakade den i stort sett som min mammas. Hemgjord potatissallad är så mycket godare än köpt och den här gången fick jag till smaken. Jag har i vispad grädde, filmjölk, majonnäs och kryddor: salt, vitpeppar, grillkrydda och chilipulver. Mums!
När de åkt vidare så åkte vi hela familjen till Yoump. Därifrån har jag inga bilder men det är ett riktigt roligt ställe. Det är något annat än Busfabriken då det är en stor lokal full med studsmattor. Hur kul som helst för barnen och Samuel, Alexander och till och med Ida var totalt orädda. Annat är det med mamman som är alldeles för rädd att göra illa sig. Kul dag!
1 Amanda Granfeldt:

skriven

Vilket härligt inlägg :)

Kommentera här: