För att grönt är skönt

Flädern som plockades in till Sofia och Niklas skulle komma står sig fortfarande. Lite kul med tanke på att den slokade rejält samma kväll. Tänk att det tagit fem år för mig att komma på att jag kan plocka in kvistar och blad från trädgården. I år har jag verkligen lärt mig att uppskatta det vackra i det lilla. Samuels pianospel, lek med barnen eller som nu några kvistar grönt på köksbordet. De lila blommorna är stäppsalvia och de trivs som fisken i vattnet. Jag har haft de i trädgården bra länge nu. Enkel men samtidigt vacker blomma med sin lila färg.
Dagen började bra med strålande sol vilket var perfekt med tanke på det som skulle göras idag: nämligen hämta ett piano. Vi hittade ett piano i Grebo som skulle skänkas bort så det var taget. Det enda vi betalade för var släpet + bärutrustning. Det gick riktigt smidigt. Då var det bara en sak kvar då: hitta en bra pianolärare.
Rickard och Niklas hjälptes åt att fixa punktering på två cyklar.
Vi lekte datten. Det blir ett bra träningspass att springa i sanden. Eftermiddagen har regnat bort, men det gör absolut ingenting. Till och med regnet har jag börjat uppskatta. Man kan ju undra om jag blivit gammal eller vad som nu hänt. Hehe, skämt åsido... Har du haft en bra dag?
 
1 Mirre - Sweetwords:

skriven

Grönt är finfint

2 Marcus:

skriven

Jag kan rekommendera Nicolaj i Frälsis. Han är grym på piano.

Kommentera här: